ALMKERK ONDERUIT IN BLESSURETIJD TEGEN RBC

In de thuiswedstrijd tegen koploper RBC leek Almkerk lange tijd de beste papieren te hebben op een goed resultaat. Al vroeg in de wedstrijd waren de gasten uit Roosendaal gereduceerd tot een tiental vanwege een rode kaart. Almkerk had de gehele wedstrijd de controle. In de blessuretijd waren het, geheel onverwacht, de oranjehemden die er met de overwinning van door gingen.

AANSTAANDE KAMPIOEN

RBC wordt de aanstaande kampioen.  De gasten wonnen deze competitie dertien van de veertien gespeelde wedstrijden. Het enige puntverlies werd geleden in de thuiswedstrijd tegen Almkerk (het werd in Roosendaal 1-1). De bezoekers zullen dan ook met enig respect richting Almkerk zijn gereisd, bevreesd voor nieuw puntverlies.

OPSTELLING ALMKERK

De thuisploeg startte met Remco den Besten in de basis. Vorige week was hij afwezig vanwege de geboorte van zoon Guus, maar nu startte hij als “trotse papa” gewoon weer in de basiself.

Minder goed nieuws was er voor Steven Molenschot, hij raakte deze week op training geblesseerd en kon niet meedoen. Ook de al langer geblesseerden Corne van Rosmalen en Falk van Sluisveld ontbraken.

Melvin van den Heuvel begon in de basis als rechtsback. Maxwell Boateng de Kort die vorige week zijn basisdebuut maakte, kreeg hierdoor een plekje op de bank.

SPECTACULAIRE START

Almkerk had in de eerste helft de wind mee. De wind zou een grote rol spelen in deze wedstrijd.

Binnen een halve minuut was de strijd ontbrand. Een Roosendaalse spits stond oog-in-oog met keeper Dennis van Duin. Laatstgenoemde werd winnaar van dit duel en bracht redding.

Deze spectaculaire start kreeg al snel een vervolg. Binnen tien minuten kreeg RBC-aanvaller Jelte Pal de rode kaart. Na een door hem gemaakte overtreding had hij achtereenvolgens commentaar op de leiding en gaf hij uit frustratie een speler een duw. De uitstekend leidende scheidsrechter kon niet anders dan de rode kaart trekken.

ALMKERK LIJKT STERKER

Nadat Almkerk met een man meer komt te staan heeft de thuisploeg het overwicht. Er volgen enkele mogelijkheden, al blijven echt grote kansen uit. Melvin van den Heuvel raakt de lat na een mislukte voorzet. Vlak erna wordt een corner binnengekopt, de bal wordt echter nog net gered op de RBC-doellijn.

De grootste mogelijkheid van de eerste helft is voor Daan van der Leun. Zijn poging gaat naast.

Almkerk heeft het overwicht, heeft het meeste balbezit, maar het lukt niet om veel uitgespeelde kansen te creëren. RBC daarentegen beperkt zich tot tegenhouden en blijft hopen op een snelle tegenaanval.

Ruststand 0-0

TWEEDE HELFT

In de tweede helft heeft RBC de wind mee. De gasten proberen hier in het eerste kwartier direct van te profiteren. Ze gaan “hoog” druk zetten. Almkerk heeft het lastig, zeker in vergelijking met de eerste helft wordt de vrije man minder makkelijk gevonden.

Als de Roosendaalse storm (met mee-wind!) na een kwartier in de tweede helft is gaan liggen, gaat de wedstrijd lijken op de eerste vijfenveerig minuten: Almkerk veel aan de bal, een optisch veldoverwicht maar nauwelijks kansen kunnen creëren en een RBC dat wacht op de snelle counter-mogelijkheid.

Halverwege de tweede helft krijgt de thuisploeg de grootste kans van de wedstrijd. Niels Nieuwesteeg mag vrij doorlopen naar het Roosendaalse doel. Vrij voor de keeper gaat zijn schot (met links) helaas over.

SLOTFASE: DEKSEL OP DE NEUS

Het duel lijkt te eindigen in 0-0. Beide ploegen kunnen daar uiteindelijk wel mee leven.

Almkerk ruikt nog even bloed als een speler van RBC in de 88e minuut zijn tweede gele (en dus rode) kaart krijgt. De laatste minuten worden dan ook gespeeld met elf Almkerkers tegen negen RBC’ers.

In de blessuretijd krijgt Almkerk een corner. Stiekum wordt gedacht aan een overwinning, als…

De corner wordt echter afgeslagen en RBC breekt direct met enkele spelers uit. Het onverwachte (en wellicht onterechte) gebeurt dan toch. Vanuit de counter komen de gasten op 0-1.

Binnen enkele minuten is de wedstrijd ten einde. Geconcludeerd kan worden dat Almkerk een zuur verlies leidt.

PROGRAMMA

Volgende speelt Almkerk uit bij Moerse Boys. De wedstrijd in Zundert begint om 16.00u.