JO10 kent moeizame week tegen Sleeuwijk en Groot-Ammers

Na de goede start van de tweede fase met een winst en een gelijkspel, ondervonden de pupillen deze week de andere kant van de medaille. Woensdagavond stond er een inhaalwedstrijd tegen Sleeuwijk op het programma. Nadat goed voetbal in de eerste helft resulteerde in 3-1 voorsprong, wisten de Sleeuwijkers na en goede tweede helft toch nog met een 3-4 winst te vetrekken uit Almkerk.

De zaterdag treden we aan tegen Groot-Ammers JO10. Naast Boas op de goal, Nouri centraal achterin en Luuk Dekker (gelukkig weer fit!) op rechts, hadden we vandaag een verrassing: Boet begon namelijk op linksback. Hoewel hij meestal in de spits staat, wist hij zijn taak erg goed te vervullen. Voorin stonden vandaag Daley en Gijs.

Groot-Ammers begint sterk en komt op 1-0 via een knappe volley. Almkerk begint wat slapjes, Luuk Verhoeven pepte het team dan ook even op tijdens de eerste timeout; we moesten er harder inkleunen. Zo weten we via Gijs de 1-1 te maken. Helaas komen de zwart-gelen vervolgens op 2-1 en 3-1. Toch komt Almkerk weer terug, na een knappe actie van Gijs die de bal bij Daley bedient, blijft Daley rustig en zo is het 3-2. Tegen de bomen van verdedigers weten onze pupillen daarna niet veel meer kansen te creeëren. Groot-Ammers loopt vervolgens snel uit naar 6-2. Een prachtige vrije trap van Nouri in de kruising bepaalt de eindatand; 6-3. Aan de inzet lag het niet, maar je kunt niet altijd winnen.

Volgende week mogen we thuis tegen SVW en gaan we weer voor 3 punten!