Almkerk 2 wint de topper bij VV De Alblas

Op zaterdag 2 maart stond er een ware topper op het programma. VV De Alblas, de nummer twee van onze competitie, was onze tegenstander. Onze voorsprong op de ranglijst was voorafgaand aan deze wedstrijd twee punten. Bij een overwinning lopen we uit tot een voorsprong van vijf punten, maar bij een nederlaag gaat de thuisploeg over ons heen op de ranglijst. Kortom, het belang van deze wedstrijd is groot. Onder leiding van scheidsrechter Strik wordt er om 12:30 afgetrapt.

In het begin van de wedstrijd heeft Almkerk voornamelijk balbezit. De Alblas laat dit toe en wacht op het juiste moment om toe te slaan. Door snel de lange bal te spelen, hopen zij de ruimte achter de laatste linie van Almkerk te gebruiken. Dit levert één moment van dreiging op, maar dit wordt goed herstelt door de verdediging van de uitploeg. Nadat Almkerk zelf een aantal dreigende momenten wist af te leveren bij het doel van de thuisploeg, weet het zichzelf te belonen met de openingstreffer in de 10e minuut. Johnny weet de bal langs de keeper te krijgen; 0-1!

Het spelbeeld blijft dan lang onveranderd en eigenlijk is het wachten tot Almkerk één van de kansen opnieuw weet te promoveren tot doelpunt. Na een mooie dieptebal weet Jeroen dit ook te doen. Ook hij schiet de bal langs de keeper en brengt Almkerk daarmee op een 0-2 voorsprong.

Zoals we het speelbeeld zien, is er niks aan de hand. Almkerk speelt een sterke wedstrijd, wint de duels en komt tot fijne combinaties. Daarom valt de aansluitingstreffer eigenlijk uit het niets. Een moment van onoplettendheid en kleine slordigheden leiden tot een goede actie van de spits van de Alblas. Hij weet de bal langs Twan te schuiven en daarmee de spanning in de wedstrijd terug te brengen. Dat is net voor rust (40e min) toch een tegenvaller. De 1-2 stand is namelijk ook de ruststand.

Gelukkig komt Almkerk goed uit de kleedkamer. Waar je misschien een offensief van de thuisploeg verwacht, is het juist Almkerk dat weer het heft in handen neemt en opzoek gaat naar de uitbreiding van de score. Dat lukt in de 55e minuut. Ramon geeft een dieptebal op Johnny, die een voorzet op maat aflevert bij Jeroen. Hij weet zijn tweede doelpunt van de dag te maken en schiet daarmee Almkerk naar een 1-3 voorsprong!

In het restant van de wedstrijd komt Almkerk niet meer in de problemen. De wedstrijd wordt volwassen uitgespeeld en Almkerk verzuimt om de score nog iets op te krikken, maar het geeft geen kansen weg. Ondanks dat Almkerk het laatste kwartier met een man minder speelde, komt De Alblas niet meer tot de kans van de aansluitingstreffer. Almkerk kwam met 10 man te staan doordat Luuk Demmer helaas het veld geblesseerd moest verlaten. Dit was een paar minuten nadat hij er in was gekomen, wat tevens het laatste wisselmoment was voor Almkerk. Hierdoor kon er niet meer gewisseld worden. Door de inzet en rust binnen de ploeg kwam Almkerk niet meer in de problemen en behaalde het een hele belangrijke 1-3 overwinning!

Dit betekent dat we een voorsprong van vijf punten op de Alblas hebben op de ranglijst. Roda Boys wist te winnen van Sleeuwijk, waardoor zij nu de tweede plek in handen hebben en met twee punten verschil onder ons staan. Aanstaande zaterdag hopen we deze overwinning een mooi vervolg te geven in de thuiswedstrijd tegen IFC. Er wordt dan om 14:30 afgetrapt. We hopen dan weer op veel supporters langs de lijn!