Almkerk 2 wint en pakt ook de tweede periode!

Op zaterdag 9 maart trof Almkerk het tweede elftal van IFC uit Hendrik-Ido-Ambacht. In de uitwedstrijd eerder dit seizoen wist Almkerk door een spectaculaire comeback in de slotfase de drie punten mee naar huis te nemen. Voorafgaand aan deze wedstrijd zijn we dus gewaarschuwd, aangezien het in Hendrik-Ido-Ambacht niet vanzelf ging. Om 14:30 trapten we af op ons eigen sportcomplex.

Al snel was duidelijk dat IFC compact ging spelen en via hun snelheid voorin uit de counter gevaarlijk wilde worden. Almkerk krijgt al snel een corner (2e min.) en daaruit lijkt Johnny de bal bij de eerste paal binnen te koppen, maar de scheidsrechter bepaalt dat de bal niet over de lijn is geweest. Hierdoor blijft de brilstand op het bord. In de eerste 20 minuten krijgt Almkerk een aantal mooie kansen om op voorsprong te komen, maar helaas krijgen we de bal niet tegen het net. Het is in de 30e minuut pas raak, als Nick Kant, vanaf de linkerkant van het veld, de bal indraait richting het strafschopgebied. Niemand raakt die indraaiende bal aan, maar daardoor verdwijnt de bal in het doel; 1-0!

Exact 10 minuten later speelt de situatie van de 1-0 zich opnieuw af bij de 2-0. Opnieuw draait Nick een bal van de zijkant richting het strafschopgebied. Niemand raakt de bal aan en opnieuw verdwijnt de bal in het doel; 2-0! Er lijkt geen vuiltje aan de lucht voor Almkerk.

Toch komt IFC terug in de wedstrijd. Bij één van de zeldzame momenten in ons strafschopgebied wordt er slordig verdedigt en geeft de scheidsrechter een (heel makkelijk gegeven) strafschop. Ondanks dat Twan in de goede hoek zit, schiet de speler van IFC de bal loepzuiver in het doel; 2-1. Dat is een tegenslag net voor de rust.

Na de rust is het doel om de wedstrijd zo snel mogelijk in het slot te gooien. Echter komt Almkerk wat rommelig uit de kleedkamer. Er gebeuren een aantal slordigheden, maar gelukkig komen daar geen gevaarlijke momenten uit. Twan weet met een goede redding een vrije trap uit het doel te houden, maar verder komt IFC niet tot kansen. Na 10 minuten in de tweede helft herpakt Almkerk zich en wordt weer dominant in het veldspel. Uit een corner komt het dan ook op 3-1. Jeroen kopt de bal tegendraads met een boog over de keeper.

Hierna worden er enkele kansen gemist, maar er wordt ook nog gescoord in het restant van de wedstrijd. Jeroen scoort ook zijn tweede goal van de wedstrijd via een rebound. Hierna zet ook Niels zijn naam op het scoreformulier. Met een verwoestende trap schiet hij de bal achter de keeper van IFC; 5-1!

Een mooie uitslag met weer drie belangrijke punten als beloning. In Aalst troffen de nummers 2 en 3 elkaar; Roda Boys tegen De Alblas. Dat eindigde in een gelijkspel, waardoor wij nu een voorsprong van vier punten op Roda Boys hebben en een voorsprong van 7 punten op De Alblas. Daarnaast pakken we door deze resultaten opnieuw de periodetitel. Omdat wij de eerste periodetitel ook al wonnen, schuift deze periodetitel door naar de nummer twee; Roda Boys.

Aanstaande zaterdag staan we tegenover Tricht. Eerder dit seizoen verloren we met 1-2 bij de thuiswedstrijd tegen deze tegenstander. We hopen daarom sportieve revanche te kunnen nemen en daar hebben we jullie support weer bij nodig! Om 14:30 trappen we af in Tricht op Sportpark Crayenstein.

De samenvatting van deze wedstrijd volgt op een later moment in deze week.