Almkerk verliest opnieuw van angstgegner Tricht

Op zaterdag 16 maart speelde Almkerk de uitwedstrijd in en tegen Tricht. Voorafgaand aan deze wedstrijd wist Almkerk dat het een lastige wedstrijd zou worden, aangezien Tricht de enige ploeg in de competitie is, waarvan Almkerk heeft verloren. Een ware angstgegner dus. Onder leiding van scheidsrechter Cakir werd er om 14:30 afgetrapt op Sportpark Crayenstein.

In de beginfase is het spel van Tricht al snel duidelijk. Met fysiek spel proberen ze het ons lastig te maken en dat lijkt al snel te leiden tot een achterstand. Echter scoort de speler van Tricht uit buitenspelpositie en hierdoor blijft de 0-0 stand op het bord. Aan de andere kant komt in de 16e minuut, eigenlijk uit het niets, de 0-1 voorsprong op het bord. Een schot van Nick komt nog op de paal terecht, maar de rebound wordt door Niels strak in de hoek geschoten; 0-1!

Helaas staat de 0-1 voorsprong maar voor tien minuten op het scorebord. Na een fout in de verdediging van Almkerk komt de spits van Tricht aan de zijkant van het strafschopgebied aan de bal. Ook Twan gaat richting de bal en de spits is op zoek naar een strafschop. De scheidsrechter ziet er een overtreding in en wijst naar de penaltystip. Twan lijkt de bal te stoppen, maar helaas verdwijnt de bal via hem in het doel; 1-1. Een flinke tegenvaller, aangezien er na de 0-1 weinig aan de hand leek.

Met een 1-1 tussenstand gaan we rusten. De tactieken worden besproken en er worden een aantal extra aanwijzingen gegeven om het fysieke spel van Tricht tegen te gaan. In het eerste kwartier na rust gaat het voor Almkerk mis. Door opnieuw een fout in de verdediging en ook nog een derde tegengoal (waarbij de scheidsrechter het buitenspelsignaal van onze grensrechter negeerde) staat er opeens een 3-1 achterstand op het scorebord.

Almkerk wisselt aanvallend en de krachten van Tricht worden steeds minder. Ondanks dat weet de thuisploeg er door middel van een aantal counters nog gevaarlijk te worden. In de 75e minuut krijgt Almkerk een strafschop. Na een afstandsschot van Nick komt de bal tegen de hand van een tegenstander. Nick benut de penalty zelf en brengt daarmee de spanning terug in de wedstrijd; 3-2.

Hierna komt Almkerk helaas niet meer tot grote kansen en weet het ook geen doelpunt meer te maken. Tricht trekt de voorsprong over de streep en wint opnieuw van Almkerk. De concurrenten weten wel te winnen en daarmee is de voorsprong op de ranglijst nog maar één punt. Gelukkig heeft Almkerk het allemaal nog in eigen hand, maar de voorsprong is minder groot dan een week geleden.

Komende zaterdag treft Almkerk op het eigen sportcomplex RWB. In de uitwedstrijd werd het 1-1, dus ook nu heeft Almkerk het gevoel om iets goed te maken. We hopen op veel supporters langs de lijn! Er wordt om 14:30 afgetrapt.