Nieuwsartikel-afbeelding

NIET GROOTS, WEL DE DRIE PUNTEN

Update: foto’s in dit bericht

Almkerk wint met 2-1 van Sarto. In een niet al te goede wedstrijd worden zo toch “gewoon” de punten thuisgehouden.

TILBURGSE TEGENSTANDERS

Dit seizoen speelde Almkerk al 3 keer tegen een Tilburgse tegenstander (2 keer tegen ’t Zand en de uitwedstrijd bij Sarto). Er werden in die drie wedstrijden negen punten aan het totaal toegevoegd. Rekenen we ook VOAB tot de Tilburgse contreien, dan staat de teller zelfs op “twaalf uit vier”. Vooraf kan dan ook worden gesteld dat Almkerk graag speelt tegen Tilburgse tegenstanders.

BELANG: MEEDOEN OF OPPASSEN

Almkerk staat in de top 4. Sarto staat op plek 9, hetgeen nacompetitie betekent. Wint Sarto dan komt het zeer dichtbij Almkerk en moeten de blauwwitten naar beneden blijven kijken. Bij winst van de thuisploeg kan de blik naar boven en lonkt wellicht deelname aan de nacompetitie richting vierde divisie.

FITTE SELECTIE

Voor het eerst in maanden is de selectie van de technische staf (Vincent de Klerk, Jeroen Kroon en André Hoogink) helemaal fit. Corne van Rosmalen start na langdurig blessureleed voor het eerst in de basis. Ook de eerdere kwakkelaars Danilo Kros (basis), Melvin van den Heuvel (bank) en Falk van Sluisveld (bank) zijn weer fit van de partij.

Een speciale vermelding is op zijn plaats voor vaste aanvoerder Jelle Stalenhoef. Hij ontbreekt in de wedstrijdselectie vanwege een schorsing, maar bewijst toch de waarde voor de club door als lootjesverkoper alle verkoop-records te breken.

SARTO SCHIET UIT STARTBLOKKEN

De Tilburgse formatie komt als beste uit de kleedkamer. Binnen zes minuten had het 0-2 kunnen staan. Na een misverstand in de Almkerkse verdediging is het na twee minuten 0-1. Vier minuten later had het, zoals gemeld, 0-2 kunnen staan, ware het niet dat het Tilburgse afstandschot vanuit de middencirkel boven keeper Dennis van Duin op de lat belandt.

Sarto blijft het eerste deel van de eerste helft de bovenliggende partij. Dit zonder tot echte kansen te komen.

Halverwege de eerste helft worden aan Almkerkse zijde enkele tactische omzettingen gedaan. Vanaf dat moment heeft de thuisploeg iets meer grip op het middenveld.

Na een half uur ontstaat de eerste mogelijkheid. Niels Nieuwesteeg schiet echter vanuit de draai hoog over. Net hierna is het wel raak. Vanuit een corner kopt Luuk van der Leun de gelijkmaker binnen, 1-1.

Tot aan de rust is Almkerk de betere ploeg. Na een mooie “kap” schiet Lucas Ligtvoet echter over. Ook een vrije trap van Steven Molenschot is gevaarlijk, maar treft geen doel (redding keeper).

Het eerste deel van de eerste helft is voor Sarto, het tweede deel voor Almkerk. De ruststand van 1-1 is dan ook een “eerlijke” tussenstand.

IN VERDRUKKING, TOCH DRIE PUNTEN

Direct na rust neemt Almkerk de leiding. Een Tilburgse handsbal in de zestien betekent een penalty. Aanvoerder (bij afwezigheid van Jelle Stalenhoef) Steven Molenschot schiet onberispelijk binnen. Hij brengt zijn team op voorsprong, 2-1.

Wellicht vreemd maar nadat de ploeg op voorsprong is gekomen, lukt er voetballend niet veel meer bij Almkerk. Sarto dringt de hele tweede helft aan en de thuisploeg beperkt zich tot tegenhouden.

Het is aan Dennis van Duin te danken dat het doel schoon blijft. De keeper brengt diverse keren redding en metname de “save in twee instanties” bij een vrije trap mocht er zijn.

Almkerk krijgt één kans voor de knock-out-goal. De 3-1 zal er echter niet komen. Goed doorzetten van Dominique Mahu brengt Steven Molenschot in scoringspositie. De Tilburgse goalie redt het schot van Steven.

In de blessuretijd zijn er nog hachelijke momenten voor het doel van Dennis van Duin, maar Sarto weet niet te scoren.

Almkerk zegeviert, 2-1.

OMHOOG KIJKEN

De wedstrijd was niet groots maar heeft wel als resultaat dat Almkerk zich nestelt in de top3. Aan het eind van het jaar geeft dat recht op deelname aan nacompetitie voor promotie.

PROGRAMMA

De eerstvolgende wedstrijd is aanstaande zaterdag uit bij TSC in Oosterhout (17u). De mannen van het eerste kunnen de steun van alle supporters goed gebruiken!