Almkerk wint opnieuw de derby van GRC-14 (2-4)

Op zaterdag 6 april stond de derby tegen GRC-14 op het programma. In de thuiswedstrijd er met maar liefst 5-1 gewonnen van de mannen uit Giessen, maar zoals een echte derby betaamt, blijft het een wedstrijd op zich. Onder leiding van scheidsrechter van Gaal werd er om 11:15 afgetrapt op Sportpark Almbos.

Jeroen haakte in de warming up af, waardoor Stan in de spits begon. Jeroen bleek niet fit genoeg om te starten. Verder speelde Almkerk grotendeels met de vaste opstelling, op een enkeling na. Almkerk begon scherp aan de wedstrijd, waarbij het kort in de duels zat en de tegenstander weinig ruimte en tijd gaf. Dit resulteert in een vroege voorsprong, want na een lange bal van achteruit is het Johnny die de bal in het doel weet te krijgen.

Met die 0-1 voorsprong blijft Almkerk dezelfde manier van spelen hanteren. Kort in de duels en geduldig aan de bal. Hierdoor komt de gelijkmaker eigenlijk uit het niets. Uit een vrije trap weet GRC de stand gelijk te trekken. Hierdoor krijgt de thuisploeg een zetje in de rug, waardoor ze iets meer tegenstand weten te bieden in de rest van de eerste helft. Met een 1-1 stand zoeken we de kleedkamers op.

Na de rust begint Almkerk opnieuw sterk. Met veel balbezit en werklust maakt Almkerk het de gastheer erg lastig. Toch is het GRC dat op een 2-1 voorsprong komt. Na het uitkapen van onze verdediging schuift de aanvaller de bal in de verre hoek langs Twan. Er is dus werk in de winkel.

Almkerk heeft niet lang nodig om de stand weer gelijk te trekken. Jorg werkt bij een corner de bal in het doel; 2-2. Almkerk neemt geen genoegen met een gelijkspel en gaat op zoek naar de overwinning. Hiervoor hebben we nog 20 minuten de tijd.

Uiteindelijk weet Jeroen de wedstrijd in een minuut tijd te beslissen. Uit een perfecte voorzet kopt Jeroen de bal tegendraads in de kruising (92e minuut). Een minuut later krijgt Jeroen wederom een voorzet op maat, die hij in alle rust kan aannemen en langs de keeper kan schuiven; 2-4!

Almkerk weet de drie punten binnen te slepen en hiermee de koppositie op de ranglijst te behouden. Nummer twee Roda Boys wist ook te winnen (0-5 bij RWB), maar de nummers 3 en 4 (De Alblas en Sliedrecht) speelden gelijk tegen elkaar, waardoor zij op een groter verschil werden gezet.

Aanstaande zaterdag spelen we om 14:30 de thuiswedstrijd tegen Rijsoord. Onder leiding van scheidsrechter Kant zal er op ons eigen sportcomplex in Almkerk weer een nieuwe jacht naar drie punten beginnen. We hopen jullie dan weer langs de lijn te zien!