Almkerk 2 wint van VVAC en kan zich opmaken voor kampioenswedstrijd

Op zaterdag 4 mei speelde Almkerk de thuiswedstrijd tegen VVAC. In de uitwedstrijd wist Almkerk na een lastige wedstrijd de drie punten mee te nemen (1-2 winst) en dus wisten we wat ons te wachten stond. Onder leiding van scheidsrechter Karacelik werd er om 14:30 afgetrapt op ons eigen sportcomplex in Almkerk.

In de beginfase van de wedstrijd speelt Almkerk heel geduldig. VVAC zakt ver in en dat leidt tot weinig ruimte rondom het doel van de Ottolanders. Toch lukt het Almkerk om tot enkele kansen te komen, maar de keeper van VVAC weet de bal een aantal keer knap tegen te houden. In de 21e minuut is het dan alsnog raak. Na een lange bal is het Niels die zijn tegenstander knap van de bal weet te houden. Hij geeft de bal mee aan Johnny en die schuift de bal langs de keeper; 1-0!

Een meer dan terechte voorsprong, aangezien VVAC de hoop heeft gevestigd op de omschakeling en daar niet aan toe komt. In de 35e minuut is het dan opnieuw raak. Opnieuw is het Niels met een assist, dit keer op Marnix. Ook hij weet de bal langs de keeper te schuiven en tilt daarmee de voorsprong naar 2-0. Dit is tevens de ruststand.

Na de rust is het spelbeeld ongewijzigd. Almkerk voert de boventoon en VVAC komt er niet aan te pas. Na het uur komt Almkerk op 3-0. Na een goede actie van Johnny op links is het Janno die de 3-0 binnenschiet. Daarmee is de wedstrijd zo goed als beslist.

Het slotakkoord is voor Niels. Na twee keer een assist afgeleverd te hebben, mag hij nu zelf een mooie aanval bekronen met een doelpunt. Na opnieuw een goede actie van Johnny aan de linkerkant is het Janno die vanaf rechts de bal teruglegt, waarna Niels de bal rustig langs de keeper schiet; 4-0!

Een mooie overwinning en daar bleef het niet bij. Na onze wedstrijd kregen wij het goede nieuws dat nummer twee Roda Boys met 2-3 heeft verloren van GJS! Dit betekent dat we aanstaande zaterdag in de uitwedstrijd in en tegen Nieuw-Lekkerland officieel kampioen kunnen worden. We vragen dan ook iedereen om ons aan te komen moedigen op sportpark Excelsior in Nieuw-Lekkerland. Daar wordt om 12:30 afgetrapt tegen de ploeg die bovenaan staat in de derde periode. We zullen dus aan de bak moeten en kunnen jullie support heel goed gebruiken!