Almkerk J011-2 – TSC J011-7

Op deze zonnige morgen trappen we om kwart voor negen af voor de eerste bekerwedstrijd dit seizoen, en wel thuis tegen TSC. Almkerk moet het vandaag doen zonder Tom en Ryan, daarvoor hebben we Sven en Luuk Kroon bereid gevonden in te vallen. Anton staat in het doel en is aanvoerder, Aaron en Max staan in de verdediging, Gert-Jan en Sven nemen het middenveld voor hun rekening, Jasper, Koert en Luuk zorgen voor de aanval. We moeten vandaag de gekleurde hesjes aan, aangezien TSC ook in het blauw speelt.

Vanaf de aftrap gaat het over en weer en ondanks dat Almkerk het meest aanvalt, weet TSC de openingstreffer te scoren in de 9e minuut, met een mooi geplaatst afstandsschot schuin vanaf links. Almkerk laat zich niet uit het veld slaan en gaat vol gemotiveerd door met aanvallen. We krijgen verschillende corners, Koert kopt een keer op de lat, de paal staat in de weg, de keeper maakt een mooie redding en zo gaat het maar door. De vervelende reeks pechgevallen loopt in de 20e minuut eindelijk af als Aaron de bal aan Luuk doorspeelt, die de gelijkmaker scoort. De smaak van succes bevalt kennelijk, want een minuut later scoort Luuk op een voorzet van Jasper, en tegen het einde van de eerste helft maakt Luuk zijn hattrick compleet op een voorzet van Koert. We gaan dus met 3-1 de rust in.

In de tweede helft maakt Koert het 4-1 in de 4e minuut. Een paar minuten later rukt TSC op, maar dicht bij het Almkerkse doel stopt Max de aanval. Weer terug op de goeie helft van het veld, is het in de 10e minuut alweer Koert die scoort en de teller op 5-1 zet. Vanaf dat moment weten de keepers aan beide kanten het doel dicht te houden. In de 13e minuut wordt het even hectisch voor ons doel, maar Anton speelt de bal uit de gevarenzone. Gert-Jan komt zelfs zo ver dat hij voor het doel komt, maar schiet de bal helaas over.

Samenvattend kunnen we stellen dat Almkerk een mooie openingswedstrijd gespeeld heeft. De kansen van de tegenpartij kwamen vooral wanneer onze verdediging wat al te ver naar voren ging en te langzaam weer afzakte. Wij hadden een hoop meer kansen, maar af en toe werden de ballen nog wat te ver voor het doel langs gespeeld, waardoor de aanvallers er niet bij konden. De mannen hebben echter knap over- en samengespeeld, dus we hopen dat de trend voor dit seizoen is gezet