Drechtstreek J011-5 – Almkerk J011-3 (0-23)

JO11-3 op weg naar een record?….

Na 24 uur non stop regen liep de wekker vroeg af. De 2e bekerwedstrijd begon om 08.30 uur op het veld bij VV Drechtstreek in Papendrecht. Na aankomst werd het gelukkig droog en dit bleef het de hele wedstrijd.

Direct na aftrap werd duidelijk dat onze jongens feller en scherper waren. Trainer Peter had flink getraind op ieders positie in het veld en het overspelen. En dat was terug te zien in het spel. Er werd al veel meer overgespeeld en samengewerkt dan vorige week.

In de 3e minuut lieten Sem en Thomas al een prachtige combinatie zien. Al overspelend werden de jongens van team JO11-5 van VV Drechtstreek verrast en knalde de bal achter hun keeper in het doel. 0-1!
Er volgen veel mooie pogingen, maar toch duurt het 5 minuten voordat de 0-2 wordt binnen getikt. Direct daarna verovert Almkerk weer de bal en weet de keeper een schot van Timo af te ketsen. Gelukkig lette Sem goed op en hij kan deze bal binnen rollen. 0-3!
Daarna gaat het snel….0-4, 0-5…….. De 0-6 is een speciale vermelding waard; Met een hakje achteruit tikt Levi de bal keurig in het doel! Uiteindelijk vertrekken onze boys met 0-9 voorsprong naar de kleedkamers.

Op verzoek van onze jongens heeft trainer Peter wat positie wisselingen doorgevoerd en blijkt het voor enkele lastig om de nieuwe positie vast te houden. De bal komt vaker op de kant van Almkerk, maar Jasper en Stijn winnen eigenlijk alle duels, zodat de spitsen weer kunnen stormen richting het doel. Er komt een vast ritme in het spel te zitten. Elke 2 minuten belandt de bal in het doel van de tegenstander. Je merkt dan dat het samenwerken en overspelen moeilijker wordt. Iedereen wil toch gaan voor “eigen” eer. Gelukkig staat dan trainer Peter langs de kant: “SAMENSPELEN!!”. En dan volgen prachtige combinaties die zorgen voor een reeks van doelpunten. Stan en Jasper maken vele meters langs de buitenkanten en leggen de bal mooi klaar voor aan de spitsen. Kevin geniet vanuit zijn doel van een prachtige wedstrijd, maar blijft knap geconcentreerd. Halverwege de 2e helft ontsnappen er 3 aanvallers van de tegenpartij aan de aandacht van onze spelers en die stormen gezamenlijk op Kevin af met de bal, maar Kevin maakt zich breed en stomp de bal ver weg.
Na 50 minuten voetballen fluit de scheidsrechter af met een eindstand van 0-23.

Opstelling Almkerk: Jasper, Kevin, Levi, Sem, Stan, Stijn, Thomas en Timo