Almkerk JO9-2 – Heerjansdam JO9-4 7 – 3

Wederom winst voor Almkerk JO9-2

Voordat de wedstrijd begint neemt de spelbegeleider nog even de nieuwe regels door de kinderen.

Het startsignaal klinkt. De bal gaat snel naar een speler van Heerjansdam die zijn weg weet te vinden naar het doel van Almkerk. Barry staat op doel de 1e helft van deze wedstrijd. Hij weet de bal te redden en schopt de bal weer het veld in. Twan weet de bal te vinden en waagt een poging maar mist. Nogmaals mist Twan. De jongens en meiden blijven de bal houden en nu gaat Wesley ervoor. Na 2x lukt het hem op het 1e doelpunt te maken. De bal gaat veel heen en weer over het veld en iedereen in het veld raakt de bal wel een keer. Anna is goed aan het verdedigen. Heerjansdam is nu het spel aan het spelen maar Rens weet er tussen te komen. Hij waagt een poging maar de bal komt hard op de paal. Heerjansdam laat zich niet kennen, gaat ervoor, schiet en maakt de stand 1-1.

Time-out. Jose praat de kinderen snel bij en dan gaan we weer verder.

Jack geeft een voorzet maar Twan mist. Britt bereikt bijna doel. De tegenstander vind het maar niks dat ze steeds dicht bij hun doel komen. Ze gaan er weer voor en scoren een mooie 1-2. De bal weer op de middenstip. Britt nogmaals er net naast. Voor het doel van Heerjansdam blijft het druk. Twan gaat erdoor heen en scoort een mooie 2-2. Nu wordt het weer spannend bij Barry zijn doel. Het hele veld zien de spelers voorbij komen. Wat heeft Britt een pech, ze zit er weer net naast. Ook Twan heeft pech. Toch weet hij snel weer aan de bal te komen en gaat er met de bal vandoor langs de lijn. 3-2 voor Twan. We vechten voor nog een punt. Maar die komt er niet.
Rust

De 2e helft staat Twan op keep. Barry gaat als een speer maar schiet de bal in de handen van de keeper. Heerjansdam gaat nu in de aanval maar Twan red de bal. Barry weet het doel te bereiken en de score is 4-2. Isa is gelukkig weer beter en speelt weer met ons mee. Ze blijft proberen om richting doel te komen maar ze komt er niet langs. Vervolgens schiet Barry vanaf de middenstip maar het lukt niet om in de hoek van doel te komen. De keeper van Heerjansdam schiet de bal iedere keer ver weg maar wel recht door het veld. Wesley gaar nog een poging wagen maar de keeper weet de bal recht in zijn handen te krijgen. Heerjansdam komt maar niet voorbij de verdediging van Almkerk. Wesley maakt daar dan toch weer gebruik van te maken en even later scoort hij 5-2. Nogmaals een poging van Heerjansdam. Zij gaan recht op het doel af maar Twan staat precies op de juiste plaats. gaat op doel af Twan houdt tegen. Een corner van Almkerk wordt niet benut. De time-out volgt.

Even later weet Rens een heel eind te komen maar het lukt toch niet. Barry waagt ook nog een poging met hoge bal maar de keeper vangt de bal. Toch laat de tegenstander zich niet kennen en vecht door. Helaas is de bal te zacht en komt er niet in. Britt staat vrij en hoopt nu toch echt een keer te scoren. Het zit er niet in vandaag. Het spelen voor het doel van Almkerk is gevaarlijk. Net naast het doel. Barry, Britt en Rens zijn weer bij het doel vooraan. Barry speelt en Rens maakt het af 6-2. Vanuit de zijkant gaat Heerjansdam schieten en mist. Maar snel herstellen ze zich. Heerjansdam scoort 6-3. Barry maakt er nog 7-3 van, waardoor Heerjansdam baalt maar nog niet opgeeft. Ze gaan er voor maar Twan is ze te slim af.

Isa, Jack en Anna hebben prima verdedigd. Barry en Twan goed gekeept en gespeeld. Britt en Wesley mooie aanvallen gedaan maar niet altijd tot een goed einde. Rens weet ons te verrassen en het gaat ook stapjes vooruit. Nu nog wat meer op positie gaan spelen maar het gaat steeds beter.

Aan het einde van de wedstrijd nog een high five geven aan de tegenstander en afsluiten met de penalty’s.