Bekerwedstrijd WSC Waalwijk tegen ST Altena/Almkerk

De tweede bekerwedstrijd op het programma voor onze meiden tegen WSC Waalwijk we zijn met volle auto`s vertrokken vanuit Almkerk richting Waalwijk.
Bij aankomst op complex van Waalwijk liepen de meiden richting de kleedkamer om zich voor te bereiden en om te kleden voor de wedstrijd de ouders richting de kantine voor een lekker kopje koffie.

Veel van onze meiden hebben een regenachtige werkweek in Texel en Duitsland gehad de vermoeidheid was bij sommige nog te zien.

De Tegenstander WSC Waalwijk is een bekende ploeg van vorig jaar uit de competitie.

Na het warmlopen van de meiden en de twee wissels die we hadden, werd het signaal van de scheidsrechter gegeven de wedstrijd is begonnen, na de eerste vijf minuten was er al een hoekschop voor de meiden uit ST Altena/ Almkerk daar kwam helaas geen doelpunt uit. De bal werd door het midden gespeeld richting de andere kant van het doel de tegenstanders kwamen erg dichtbij, de bal werd gespeeld door de meiden daardoor ontstond er een mooie actie van Evi M. die schoot de bal richting het doel maar helaas geen doelpunt, er zijn aan beide kanten leuke acties zowel vanuit WSC Waalwijk en ST Altena/Almkerk.
Er werd een hoekschop genomen door Isabelle ook deze werd weggespeeld richting het middenveld. Ook aan de kant van de tegenstander werd een hoekschop genomen deze werd er goed uitgehouden door Sterre na 20 minuten spelen werd er gewisseld aan beide kanten.
Nadat Isabelle de 4e hoekschop had genomen die ook weer weg gespeeld werd door de tegenpartij ging de bal richting het doel van Sterre en daar werd de eerste 1-0 gemaakt voor WSC Waalwijk.

Ruststand 1-0.

Na een hele korte pauze kwamen alle speelsters weer terug op het veld de meiden zitten op de helft van de tegenstanders Tamar kwam in duel met een tegenstander en gaat onderuit. De tegenstanders pakte de draad goed na 10 minuten in de tweede helft ging de bal richting het doel en daar was de 2-0.
De verdediging van de tegenpartij is erg sterk daardoor krijgen onze meiden geen kans de bal ging weer richting het doel en daar was de 3-0 voor de tegenpartij. Na 25 minuten werd onze speelster Marte onderuit gehaald in het strafschopgebied daaruit kwam een strafschop, deze is genomen door Marte zelf daar was de 3-1. De wedstrijd ging verder door een gespeelde bal van de tegenpartij werd er op afstand een schot genomen en daar was de 4-1 voor WSC Waalwijk.

In de eerste helft waren de meiden van ST Altena/Almkerk beter in het spel, maar in de tweede helft waren ze niet scherp. Het resulteerde uiteindelijk in een eindstand was 4-1.

Op naar de volgende wedstrijd deze staat op de planning voor aankomende donderdag.