Almkerk J011-3 – OMC J011-1 (4-3)

Vandaag, 16-9-2017, stond de bekerwedstrijd tegen OMC J011-1 op het programma. Als we deze wedstrijd zouden winnen dan zullen we doorgaan naar de volgende ronde in de bekercompetitie. Het was een wat regenachtige dag. In de kleedkamer gaf Kevin aan (onze keeper) dat hij toch wel erg moe was. Had ‘s-nachts niet geslapen omdat hij op kamp was geweest. Pff jongen effe 2 x 25 min volhouden op adrenaline. Onze jongens waren al druk bezig met de warming up toen de tegenstander het veld op kwam. Plots werden de gezichtjes van onze jongens toch wel heel erg bleek en dat was niet omdat ze moe waren…. Tjonge dat waren wel hele grote kerels….Maar nadat ze van de schrik bekomen waren en de scheidrechter het signaal gaf dat de wedstrijd kon gaan beginnen zochten ze allemaal hun plaatsje op voor de aftrap. Op papier zal dit een zwaardere tegenstander zijn dan de 2 vorige wedstrijden en dat bleek uiteindelijk ook. Nu moest er wel even hard gewerkt en geploeterd worden. OMC komt gevaarlijk dicht in de buurt en schiet op het doel. Kevin weet met een knappe redding te voorkomen dat het een tegendoelpunt wordt. Vervolgens is Almkerk aan zet en weet 3x een corner te bemachtigen. Helaas komt er geen doelpunt uit. Maar niet veel later na knap overspel tussen de spelers, weet Levi wel een doelpunt te scoren. Als Almkerk weer een schot op het doel lost weet de keeper knap de bal uit het doel te houden. Weer wordt er knap overgespeeld van Jasper, naar Thomas vervolgens naar Stan en dan naar Levi en die weet de bal tussen de palen te krijgen. Goed zo jongens, zo willen we het zien (2-0). Een schot van Sem gaat net over. In de eerste helft heeft duidelijk Almkerk het overwicht. Het is druk voor het doel van Almkerk en helaas door een ongelukkige bal belandt deze in eigen doel (2-1). Maar de jongens geven niet op en er wordt een nieuwe aanval opgezet. Deze keer weet Levi de bal bij Sem te krijgen die vervolgens een mooi doelpunt scoort (3-1). En met deze stand gaan we de rust in. Na de rust lijkt het wel dat er spierverslappers in het drinken heeft gezeten wordt er geroepen vanuit het publiek naar de trainers. Enneh tja de tweede helft was ook werkelijk een stuk minder of de tegenstander had zich goed herpakt… Gelukkig weet Stan nog een doelpunt te scoren (4-1). Stijn had een aantal keren knap de aanval van de tegenstander kunnen stoppen en de bal weer naar voren kunnen brengen. Thomas maakte vanaf de zijlijn flink wat meters om vervolgens een aantal mooie voorzetten te geven. Helaas kwam hieruit geen doelpunt. Het werd wel erg druk voor het doel van Almkerk en Timo en Jasper hadden hun handen vol met verdedigen. Het spel bij Almkerk was wat rommelig en ze waren een beetje de kluts kwijt. Daar maakte de tegenstander knap gebruik van en wist vrij snel achter elkaar 2 doelpunten te scoren vanaf een flinke afstandsschot. (4-3). Het zal toch niet waar zijn…..zal Almkerk het dan toch nog weg gaan geven…. De spanning liep goed op… Wat een opluchting toen de scheidsrechter het eindsignaal gaf. Met een nipte overwinning toch de 3 punten binnen en door naar de volgende ronde in de bekercompetitie. Na de penalty’s, terug naar de kleedkamer, lekker douchen en daarna nog een traktatie van Jasper omdat hij jarig was die dag.
Volgende week zaterdag de eerste bekercompetitie tegen J011-2 van GRC’14.