Be Ready JO9-3 – Almkerk JO9-2 4 – 3

Almkerk trapt af en al snel zijn ze voor het doel van Be Ready. Helaas mist Barry. Snel daarna volgt een corner genomen door Wesley maar deze komt niet ver. Nog een keer en dan probeert Wesley een doelpunt te maken. Het doelpunt valt maar niet door Wesley maar via de tegenstander, 0-1. Be Ready weet toch ook gewoon de bal af te pakken en komen richting het doel waar Britt de eerste helft van deze wedstrijd staat. Jack verdedigd goed en zorgt ervoor dat Britt het wat rustiger is. Toch komt Be Ready langs de verdediging en probeert een hoge bal maar eindigt naast het doel. Isa pakt vervolgens de bal en gaat samen met Twan naar voren maar schiet te zacht op doel. Nu Wesley en Twan voor het doel maar ook daar komt verder niets uit. Een time out volgt.

Be Ready gaat na de time out als een speer over het veld en speelt Almkerk helemaal uit. Gevolg 1-1. Vanaf de middenstip gaan ze weer snel richting Britt maar Jack weet de bal naar de zijkant te krijgen. Toch blijft het spannend maar Britt pakt de bal.
De spelers gaan wat heen en weer op de kant van Almkerk maar daar is Rens. Hij is het zat en weet de bal af te pakken. Twan en Wesley gaan ook mee en proberen weer te scoren. Het valt niet mee. Jack gaat er even later vandoor maar weet het niet te winnen. Be Ready is sterk maar wat is Jack lekker bezig vandaag. Weer houdt hij de bal tegen voor Britt. Beide teams willen winnen en dat is duidelijk te merken. Het hele veld wordt zeker benut en blijft spannend. Dan breekt Twan door en gaat het veld van links maar recht over. Recht voor het doel maakt hij een mooi doelpunt, 1-2. Rust.

Jack staat de 2e helft op het doel. Be Ready gaat weer snel van start maar Anna weet daar een einde aan te maken. Volgens blijven ze allemaal wat op het middenveld te hangen. Wesley gaat vanaf de zijkant richting doel maar te zacht waardoor de keeper de bal weer heeft. Daarna een goede actie van Jack die de bal uit het doel weet te houden. Maar snel pakt Be Ready terug en weet een 2-2 te maken. Wat was dat een mooi doelpunt in de hoek. Iedereen staat op scherp en al snel volgt de 3-2. Wesley gaat weer terug maar het wil niet lukken. Snel volgt er een schot op het doel van Almkerk. Isa houdt hem prima tegen en ook snel daarna weet ze een mooie actie te maken door de bal richting het doel van Be Ready te krijgen. Nog even gaan we weer van de ene naar de andere kant en dan is er weer de time out.

Isa, Britt en Barry spelen mooi samen maar dat wordt niet beloond. Vervolgens staat Be Ready helemaal vrij en scoort de 4-2. Langs de zijkant gaat het spel verder. Be Ready schiet naast het doel. Jack schopt de bal hoog over het veld en Britt grijpt haar kans. Waarom lukt het niet? Be Ready zet door en weet weer on de buurt van Jack te komen maar heeft de bal in zijn handen. Een speler van Be Ready merkt dat de tijd dringt. Hij gaat wat duwen tegen Twan. Twan laat zich niet kennen en duwt terug en gaat er snel met de bal vandoor. BAM….4-3. Het wordt spannend en de het tempo nog sneller. Barry waagt nog een gok maar nee…en nog een keer mis. Dan klinkt het eindsignaal.

Helaas hebben ze deze week niet gewonnen maar ondanks het verlies toch een eerste plaats voor de jongens en meisjes van de J09-2 in de bekercompetitie.