MO15 stapt ondanks nederlaag met goed gevoel van het veld

De competitie moet nog van start, maar op donderdag 21 september moesten de meiden van ST Almkerk-Altena al aan de bak voor een inhaalwedstrijd in het kader van het bekerprogramma. Nadat ouders zich in allerlei bochten gewrongen hadden om op tijd borg te staan voor een veilige reis richting Made voor de wedstrijd Madese Boys MO15-ST Almkerk-Altena MO15, werd rond kwart voor zeven afgetrapt. Aanvankelijk zag het er naar uit dat de Almkerkse en Nieuwendijkse meiden met boter en suiker werden ingemaakt, want halverwege de eerste helft stond het al 2-0 in het voordeel van Madese Boys. Een uur later wist iedereen beter. Madese Boys won wel, maar slechts met 2-1.

De coaches van MO15 gebruikten de wedstrijd om meiden op verschillende posities uit te proberen en dat leverde bruikbare informatie op. Sommigen hielden kranig stand op nieuwe posities, terwijl anderen hun beperkingen leerden kennen. Rond half negen ’s avonds maalde niemand daar meer om. De meiden hadden na een aarzelend begin aangetoond over een fikse portie veerkracht te beschikken door de op het oog grotere en betere tegenstander goed tegenstand te bieden. Keepster Sterre hield in hachelijke situaties het overzicht en gaf daarmee de verdedigingslinie een zetje in de rug, waardoor de prima aanvalsters van Madese Boys na twintig minuten voetballen niet meer aan scoren toekwamen. Want eerlijk is eerlijk. Verdedigen kunnen Evy, Esmee, Isabella, Amber en Quinty echt wel. Doordat ook Isabelle, Evi, Indy en Nienke op het middenveld hard meewerkten, doken Denise, Marte, Mara en Myrthe regelmatig gevaarlijk op in het doelgebied van Madese Boys. In de eerste helft ging een ziedend schot van Marte rakelings over en na de rust toonden met name Myrthe, Denise en Mara zich gevaarlijk over de flanken. Nadat vader Theo zijn dochter aanspoorde met het cryptische “Nu spelen dâlijk” bereikte een prima pass van Isabelle de onnavolgbare Mara. De sprint vanaf de linkerflank was de verdediging te machtig. Mara sneed het strafschopgebied in en daar was de noodrem. Mara ging vol over de knie van de back en de scheidsrechter kon niet anders dan een strafschop toekennen, die onberispelijk werd binnen geschoten door Marte.

Aangespoord door de onvermoeibare Indy werd het spel steeds meer verlegd naar de helft van Madese Boys, maar aan het einde deed een Cruijffiaanse uitspraak zich gelden. Je wint als je een doelpunt meer maakt dan je tegenstander.