Almkerk/Altena MO15 – RKsv RCD MO 15 2-3 (0-1)

Almkerk/Altena MO15….. Inhaalrace komt te laat op gang

23-9-2017 de datum die bij de meeste coaches met rood omcirkeld in de agenda staat met als aantekening “vandaag eerste competitie wedstrijd”. Vandaag gaat het beginnen, na weken van voorbereiding en het afwerken van een bekerpoule gaat het vandaag voor de eerste keer om de knikkers, de competitie knikkers. Tegenstander is voor ons het totaal onbekende RKsv RCD uit Dordrecht en gezien hun resultaten uit het beker toernooi konden we een behoorlijk pittige tegenstander verwachten.

Nadat de meiden de haartjes in de plooi hadden zitten moest er in de opkomende mist eerst nog een teamfoto gemaakt worden en nadat ook dat ritueel was afgewerkt  kon er om 8:30 uur worden afgetrapt. Voor de supporters was het een ochtend om niet snel te vergeten want vroeg op staan om bij de meiden te komen kijken was er niet bij helaas, door de steeds maar heftig worden mist was er van de wedstrijd in het eerste gedeelte van de wedstrijd niet veel te zien, hierdoor vergistte de coach van Almkerk zich jammerlijk bij het geven van aanwijzingen aan Denise want het bleek Myrthe te zijn, maar volgens scheidsrechter Huib Colijn was RKsv RCD in het begin duidelijk de bovenliggende partij. Almkerk/Altena moest zich beperken tot de counter en tot twee keer toe leverde dat nog gevaar op ook, eerst was het Isabelle die met een afstand schot de het vijandelijke doel onder vuur nam en even later was er een uitbraak over de linker flank met als eindstation Mara maar schot werd, net als dat van Isabelle gepakt door de keepster van RKsv RCD. Marte, die vandaag het doel verdedigde hield de blauw/witte in de eerste helft nog lang op de been met een aantal formidabele reddingen maar kort voor rust moest ze toch capituleren, in eerste instantie redde ze nog geweldig bij een aanval door het centrum van RKsv RCD maar de rebound werd onberispelijk binnen geschoten en zo gingen de meiden rusten met een 0-1 achterstand.

De tweede helft, toen de mist voor het grootste gedeelte was opgetrokken, kwam de moeder van Mara het sportpark op in de hoop het tij te keren  maar helaas kwam dat er bij de meiden niet uit, de Dordtse meiden hielden ons continu onder druk en binnen tien minuten werden twee slordige momenten in onze defensie die vandaag handen vol werk hadden, genadeloos afgestraft. Nu werd het oppassen geblazen want een grote nederlaag lag op de loer maar zoals ook eerder deze week, bleken onze meiden over veerkracht te beschikken tegen een sterke tegenstander.

Het hoogte punten van de wedstrijd  vond plaats in de 26ste minuut van de tweede helft. De corner vanaf de rechter kant werd genomen door Isabelle en met een fantastische omhaal was het Mara die de 1-3 scoorde dit gadegeslagen door haar moeder maar zag ze niet dat het haar dochter was die dit kunstje flikte. Toen 3 minuten later een hoge voorzet van Isabelle door de keepster van RKsv RCD verkeerd werd beoordeeld stond het plotseling 2-3 en met nog een minuut of 7 te spelen was de wedstrijd ineens weer spannend. Het publiek ging er maar eens goed voor zitten, want ondanks dat het misschien een beetje tegen de verhouding in was geweest leek een puntje halen opeens weer mogelijk en wie had daar, pak hem beet, 10 minuten hiervoor rekening mee gehouden. De vader van Marte kreeg het even benauwd toen Marte bij een aanval van RKsv RCD niet in het doel stond maar ernaast stond door hard te roepen vanaf de zijlijn herstelde ze zich snel. Helaas werden er geen kansen meer gecreëerd in de wedstrijd.

Wederom een leerzame wedstrijd die absoluut aanknopingspunten geeft voor de toekomst, een toekomst die ons leert dat we volgende week een uitwedstrijd mogen gaan spelen in en tegen Gilze.

Peter en Talitha van Dalen