Kozakken Boys JO9-4 – Almkerk JO9-2 5 – 4

Na eerste te zijn geworden in de poule voor de beker was het nu tijd voor de start van de competitie voor de JO9-2.
Om 7:45 was het met het verzamelen nog erg mistig maar gelukkig trok deze al snel weg en kwam de zon ervoor in de plaats.
Vandaag de eerste wedstrijd voor de competitie en wel uit naar Werkendam of terwijl naar Kozakken Boys.
Waar we tegen Kozakken Boys JO9-4 moesten aantreden om het mooie pupillenveld van deze vereniging.
Minpunt was dat er bij deze wedstrijd geen spelbegeleider aangesteld was zodat deze taak nu ingevuld moest worden door de trainers/leiders van de teams.
Om exact 8:30uur werd de wedstrijd met onderhanden de jarige Jack begonnen met een fel Almkerk wat het voortouw nam in deze fase.
Wat na enige tijd aandringen beloond werd door mooi voorwerk van Twan kon Rens de bal afdrukken in de verre hoek van de keeper van Kozakken Boys wat de 0-1 betekende.
Na de 0-1 was ook gelijk Kozakken Boys wakker en werd het meer een gelijk opgaande wedstrijd.
Na een uittrap van Anna stonden de kozakken goed op te letten en ontfutselde zij de bal en schoten gelijk goed op doel wat resulteerde in de 1-1.
Toen was Almkerk duidelijk geworden dat er een schepje boven op moest en werd de druk op het doel van Kozakken Boys weer opgevoerd wat resulteerde in een stukje miscommunicatie van de verdediger en de keeper van de Kozakken en een terugspeelbal in het doel belanden.
De 2-1 was gelijk ook de ruststand.
Na de ranja zou Isa gaan keepen en zou Anna der blauw/witte shirt weer aandoen en in het veld met Britt samen op het middenveld verschijnen.
De Almkerkers waren gelijk weer scherper uit de kleedkamer gekomen wat resulteerde in de 1-3 van Wesley.
Ook toen was hetzelfde beeld zichtbaar dat Kozakken Boys eerst één tegendoelpunt nodig heeft om weer wakker te zijn.
Na wat druk van Kozakken Boys en een mindere fase van Almkerk, Leek de bal door het zijnet in het doel te belanden maar volgens de leider van Kozakken Boys was het één doelpunt en daar hebben we het dan maar bij gehouden…….. en stond de 2-3 op het scorebord.
Vlak daarna haalde Barry toch weer de normaal veilige marge van 2 binnen met de 2-4.
Almkerk dacht dat het er was en de aandacht verslapte helaas te snel in de wedstrijd.
Na wat discutabele vrije trappen voor Kozakken Boys werd het ook nog 4-4 en later ook nog 5-4 voor Kozakken Boys.
Almkerk was er dichtbij om een overwinning te boeken maar helaas duurde de wedstrijd te lang voor het team van Almkerk.

Opstelling: Anna, Jack, Britt, Isa, Rens, Twan en Wesley