Almkerk JO9-2 – Sleeuwijk JO9-4 3 – 10

Wedstrijdverslag Almkerk J09-2 – Sleeuwijk J09-4

Het startsignaal klinkt om 8:45. Sleeuwijk trapt af en stevent af op het doel. Wesley bewaakt het doel goed en heeft een goede verdedigingslinie met Isa en Anna voor hem.
Een eerste aanval van Sleeuwijk wordt goed verdedigd door Twan.
In de 5e minuut weet Sleeuwijk een eerste doelpunt te scoren.
De bal wordt mee naar de middenstip genomen en Barry bouwt een mooie aanval op, hij mist nipt het doel.
Sleeuwijk klopt ineens van ver de 0-2 binnen. Na een corner van Twan weet Rens een schot op het doel te richten, helaas is de keeper van Sleeuwijk hem te snel af.
De eerste time-out na 10 minuten is een feit. Even een peptalk van de coaches en weer door!
Na 14 minuten komt de bal weer in Almkerks doelgebied. Anna verdedigt super goed. Sleeuwijk creëert een kans, Wesley komt prima uit het doel, maar Sleeuwijk weet het punt toch te maken, 0-3.
En weer is er een kans voor Sleeuwijk, Britt weet de bal keurig weg te werken.
In de 18e minuut volgt helaas de 0-4 en kort daarna ook de 0-5.
Almkerk laat de moet niet zakken en vecht als een leeuw!
In het middenveld onderschept Barry de bal, Jack bouwt een mooie aanval op en passt de bal naar Barry, helaas net naast!!
Door een handsbal wordt de bal op de stip gelegd en tikt Sleeuwijk de 0-6 binnen.
Het fluitsignaal klinkt, de eerste helft is voorbij.

Almkerk heeft goed geanalyseerd in de kleedkamer en begint scherp aan de 2e helft. Sleeuwijk weet in de 3e minuut een gaatje in de verdediging te vinden en 0-7 binnen te schieten. In de 6e minuut is het dan toch echt de beurt aan Almkerk, Barry scoort de 1-7 en zet Sleeuwijk op scherp.
Vanuit het niets is daar ineens Twan die er 2-7 van maakt. Een volgende actie van Sleeuwijk wordt prima verdedigd door Isa.
Vlak voor de 2e time-out is daar de 2-8 die Sleeuwijk inklopt.
Sleeuwijk is gevaarlijk in het Almkerks doelgebied. Een eerste schot wordt door Rens goed gekeept, in de rebound is daar toch de 2-9.
Wesley krijgt de kans om te scoren, helaas net naast. Jack scoort heel knap de 3-9 in de 18e minuut. In de 20e minuut maakt Sleeuwijk er toch nog 3-10 van.
Dan klinkt al snel het fluitsignaal en is de wedstrijd ten einde.
Jammer dat deze wedstrijd niet tot een overwinning heeft geleid, maar de jongens en meisjes van de JO9-2 hebben super hard gewerkt!

Opstelling
Wesley, Barry, Isa, Anna ,Twan, Rens, Jack en Britt