Tricht 2 – Almkerk 2 2-2 (0-0)

30-9-2017 Almkerk 2 pakt een punt in meeslepend voetbalgevecht……

Terwijl de regen overheerste op een druilerig en haast verlaten sportpark Crajestein moest er voor de tweede keer dit seizoen worden aangetreden tegen het tweede elftal van VV Tricht. Nadat op 26 augustus een 3-2 oefen nederlaag was geslikt ging het nu om de tweede competitie wedstrijd van het seizoen waarin Almkerk vorige week een prima uit de startblokken kwam met een 2-0 overwinning op Alblasserdam en Tricht een valse start kende met een 5-3 nederlaag uit bij Drechtstreek. De verwachting was dan ook dat VV Tricht iets recht wilde zetten na vorige week maar ook Almkerk had iets recht te zetten na de nederlaag van ruim een maand geleden.

Op het uitstekende hoofdveld dat door de regen in combinatie met gewoon gras heerlijk bespeelbaar was, was het Tricht dat in de beginfase het initiatief naar zich toe trok en Almkerk lukte het niet om de voorwaartsen (Pieter Straver, Tom Loobeek en Johnny Wilhelm) in stelling te brengen. Tricht was dreigend en met de lange ballen van achteruit en daar had Almkerk het lastig mee, onze goalie Bouke Steenbekkers moest een aantal keren handelend optreden en dat deed hij zeer bekwaam. Uitgespeelde kansen leverde het voor Tricht overigens niet op tot vlak voor rust toen een aanval over de rechter kant na heldhaftig verdedigend werk van Janno Swart en Matthijs van der Steen ervoor zorgde dat de rechtsbuiten van Tricht zijn schot via de buitenkant van de paal naast het doel zag verdwijnen. Almkerk kon er in de eerste helft niet heel veel tegenover zetten, Johnny Wilhelm was nog het dichtst bij een kans maar zijn schot vanuit de draai na een aanname op de borst was niet zuiver en de bal verdween huizenhoog over de goal en het trainingsveld en kwam terecht op de parkeerplaats.

In de rust werd de afspraak gemaakt om de tegenstander wat sneller vast te zetten en wat meer druk op de achterhoede van Tricht te zetten omdat die in de eerste helft te gemakkelijk aan voetballen toe kwamen. Alle goede bedoelingen ten spijt, want een lastige bal voor Tom die in zijn ijver probeerde om deze binnen te houden maar het speeltuig belande bij een net ingevallen aanvaller van Tricht en die verschalkte Bouke met een sublieme lob 1-0. Almkerk leek van slag want drie minuten later beoordeelde de uitstekende arbiter Hardebol een ingreep van Almkerk op 25 meter van de eigen goal als een handsbal, de vrije trap verdween langs de muur in de goal en Almkerk leek de wedstrijd in amper 5 minuten weg te geven 2-0

Niets bleek echter minder waar want de mouwen werden opgestroopt en na een omzetting van trainer Erwin Verheij veranderde het spelbeeld aanzienlijk. De in het veld gekomen Jeroen Plomp zorgde voor veel meer dreiging van Almkerkse kant. Na een kwartier spelen in de tweede helft werd het tijd voor de aansluitingstreffer en deze kwam van de rechtervoet van Ramon van Dalen. Johnny Wilhelm was aan de rechterkant zijn

directe tegenstander de baas en zijn voorzet belandde via een verdediger van Tricht voor de voeten van Ramon die de bal vanaf een metertje of 14 stijf in de kruising joeg 2-1

Voor Almkerk was dit het sein om er nog een schepje bovenop te doen, via de linker en de rechterkant werden uitstekende voorzetten gegeven en Pieter en Jeroen bezorgde de Tricht defensie handen vol werk. Even moest Almkerk billen knijpen toen Tricht bij een van de spaarzame uitvallen in het laatste half uur gevaarlijk werd, maar gelukkig kregen we de helpende hand van de scheidsrechter toegestoken. Bouke liet een voorzet uit zijn handen glippen onder druk van een tegenstander maar scheidsrechter Hardebol zag er een overtreding in en het feestje van Tricht ging mooi niet door, de gemoederen laaiden steeds hoger op en zowel supporters als spelers van Tricht hadden moeite om hun emoties onder controle te houden wat op zich best vreemd is als je met 2-1 voor staat. Voor de blauw/witten een kolfje naar onze hand want Tricht lulde zichzelf uit de wedstrijd (volledig onnodig) . Almkerk hield de druk op de ketel en ook een prachtige kopbal van Jeroen die in het doel verdween kon wegens buitenspel geen genade vinden in de ogen van de leidsman. Maar waar Tricht helemaal uit z’n dak ging na een afgekeurde goal ging Almkerk onverschrokken door waarmee het bezig was en in de 82ste minuut werd het hiervoor beloond.

Een lange snelle uittrap van Bouke werd door Jeroen verlengt op Pieter die op volle snelheid kon opstomen richting de keeper van Tricht, en op overtuigende wijze wist Pieter de 2-2 aan te tekenen en op dat moment was dat zeker niet onverdiend. Met nog een minuut of 10 te spelen gingen beide ploegen vol voor de winst maar een winnaar kwam er niet deze middag, hooguit een morele winnaar en dat waren onze jonge vrienden uit Almkerk die karakter hadden getoond vanmiddag want na een 2-0 achterstand smaakt dat ene puntje vandaag mierzoet.

Volgende week staat om 14:30 uur de thuiswedstrijs tegen DESK 2 op het programma.