NOAD’32 JO9-1 – Almkerk JO9-1 3-11

Na de eerste 4 geweldige wedstrijden is Almkerk JO9-1 blijkbaar een ware angstgegner geworden. De oorspronkelijke tegenstander voor vandaag heeft zich namelijk uit de competitie terug getrokken. Daarom reizen de mannen vandaag af naar NOAD’32 voor een vriendschappelijke wedstrijd. Om klokslag 8.33 uur begint de bal te rollen en is de wedstrijd begonnen. Het is wel duidelijk dat de mannen er weer zin in hebben want de weg naar voren wordt direct ingezet. De bal gaat goed rond en gaat van voet naar voet. Via Jonathan en Mark komt de bal bij Stan en ik heb mijn thee nog niet op of de bal ligt al in de touwen 0-1. Zoals het spreekwoord zegt “hoogmoed komt voor de val”; dit zal toch niet waar zijn ….. Terwijl de mannen hun 1e doelpunt nog lijken te vieren ligt de bal alweer in de touwen maar dan wel in ons doel ! Gelukkig herpakken ze zich weer en leveren een prima strijd. Na goed verdedigend werk van Thijs past hij de bal naar voren en via Lars komt de bal bij Stan die de 1-2 op de borden brengt. Weer probeert NOAD de stand gelijk te trekken maar Lucius blijkt een betrouwbare hekkensluiter en weet de bal te keren. Dan even een korte time-out en Roel en Lane komen in het veld. Roel heeft er zin in want na een goede verdedigende actie brengt hij Jonathan mooi in stelling en die weet op fraaie wijze de stand op te schroeven naar 1-3 . Het lijkt nu wel een schiettent en binnen no-time heeft Mark er zo waar 2 in gerost. Ze houden de druk en goed op en Jonathan geeft een mooie steekpass naar Lane die zijn schot vervolgens op de vuisten van de keeper ziet komen. De corner die hierop volgt wordt door Roel prachtig voor de voeten van Mark geplaatst maar die kan er jammer genoeg geen ware hattrick van maken. Zo gaan we met 1-5 de rust in. Na de rust wil NOAD gelijk wat recht zetten maar Almkerk heeft duidelijk ander plannen. Lane heeft de bal en past naar Thijs die de bal door de benen van de keeper weet de werken 1-6. De strijd gaat door en opeens weet NOAD er toch uit te breken en profiteren ze van een moment van onoplettendheid. Met uiterste krachtsinspanning probeert Lucius het schot nog te keren maar helaas 2-6. Het lijkt of Almkerk even uit het veld geslagen is want NOAD dringt aan en met succes. De bal wil maar niet weg en beland uiteindelijk in het net van Almkerk 3-6. De time-out moet redding bieden en Pieter en Casper peppen de mannen nog een goed op. De peptalk blijkt te helpen want gelijk zet Almkerk druk en mag Roel een corner nemen. Hij dribbelt de bal in en schiet …. ja hoor 3-7. Dan is het Lane die na ee mooie dribbel de bal bij Roel krijgt maar die raakt helaas de paal. Ook de rebound van Lars wil niet tussen de palen. Noad probeert er uit te komen maar Jonathan onderschept en brengt Thijs in stelling. Dat blijkt een goede keuzen want het schot vliegt snaar strak in de touwen 3-8. De sfeer zit er goed in en de mannen ruiken de dubbele cijfers. Nu is het Thijs die de corner neemt op Lane die zijn schot tegen de paal ziet gaan. Thijs is alert en weet hem alsnog in te tikken 3-9. De mannen laten de bal vervolgens rond gaan met een gemak zoals je zelden ziet. Ze nemen de tijd en weten elke keer wel iemand vrij te spelen om het doel van NOAD te bekogelen en met succes want er vliegen er nog 2 . Zo staat er bij het eindsignaal een stand van 3-113 (zal wel 3-11 moeten zijn……) op de borden; het was weer een puike wedstrijd.