Almkerk 2- DESK 2 1-2 (1-2)

Almkerk 2 laat zich verassen door DESK 2………
De weersvoorspellingen waren op zaterdag 7 Oktober al niet zo best en achteraf moeten we concluderen dat het spel, en dan met name de tweede helft ongeveer net zo was als het weer…..zeg maar gerust “niet best”
Voorafgaand aan de wedstrijd mochten de spelers komen opdraven voor een jaarlijks terugkomend ritueel, de elftal foto en dat was ook het laatste wat deze middag droog kon worden uitgevoerd, vol vertrouwen werd er begonnen aan de warming up en alles leek koek ei deze middag, behalve het druilerige weer dan. De wedstrijd was amper 3 minuten onderweg toen een onoplettendheid op het middenveld genadeloos werd afgestraft. Door een snel genomen vrije trap stond de verdediging van Almkerk uit positie en de rappe linksbuiten van DESK profiteerde hier optimaal van 0-1
Op het eerste gezicht was er, behalve de tegengoal in de openingsfase weinig aan de hand want Almkerk had duidelijk het beste van het spel en er diende zich ook wel een aantal mogelijkheden aan maar helaas wilde bal telkens net niet goed vallen. De grootste kans was voor Jeroen Plomp maar één op één met de keeper van DESK moest hij helaas daarin zijn meerdere erkennen, ook bij een uitstekende vrije trap van Tom Loobeek redde de DESK doelman bekwaam. DESK bleef loeren op de counter gesteund door de vroege voorsprong bleef het oppassen geblazen voor Almkerkse defensie.
Na 38 minuten voetballen een soortgelijke situatie als in het begin van de wedstrijd. Vanuit een snelle omschakeling na balverlies op het middenveld was het opnieuw de linksbuiten van DESK die er van doorging, deze keer kon Corné Kant voorkomen dat diezelfde speler zijn tweede van de middag zou scoren maar helaas lukte het niet om te voorkomen dat er een voorzet gegeven kon worden die bij de tweede paal kon worden binnen getikt 0-2. Een hels karwij hadden de blauw witten voor de boeg want net als vorige week keken we tegen een 2-0 achterstand aan en tegen deze geroutineerde ploeg .
De druk werd verder opgevoerd en gelukkig konden we nog voor rust wat terug doen en werd de achterstand terug gebracht tot 1 doelpunt. Het was Dinant van Drunen die vandaag in tegenstelling tot vorige week op het middenveld stond opgesteld die Johnny Wilhelm aan de rechter kant van het veld aan het werk zette, de afgemeten voorzet van Johnny kon gemakkelijk door Jeroen Plomp worden omgezet in een doelpunt 1-2 en zo konden we met een redelijk goed gevoel de kleedkamer gaan opzoeken. De tweede helft zou het moeten gaan gebeuren met de wind in de rug en gezien het aantal kansen dat voor rust was gecreëerd. Helaas mocht het niet zo zijn, vaak te gehaast werd er naar te moeilijke oplossingen gezocht het spel van Almkerk werd slordiger en slordiger en de verdediging van DESK gaf geen krimp meer. Eén moment van opwinding viel er in de tweede helft in aanvallend opzicht nog te noteren en dat was toen Johnny Wilhelm al dan niet binnen het strafschopgebied op volle snelheid onderuit werd geschoffeld door de laatste man van DESK, helaas oordeelde scheidsrechter de Ruiter dat de overtreding buiten het strafschopgebied was gemaakt en werd de toegekende vrije trap vakkundig om zeep geholpen. De grootste kansen waren in de tweede helft voor onze tegenstanders van vandaag en het was aan onze keeper Bouke Steenbekkers te danken dat we tot het einde mochten blijven hopen op een gelijkspel, wat er de tweede helft eigenlijk geen moment heeft ingezeten. Na een mooie serie van 6 wedstrijden zonder nederlaag was het vandaag dan weer eens zover en dat kan altijd een keertje gebeuren, voor de groep betekend dit dat er volgende week, uit bij Nieuw Lekkerland weer nieuwe kansen zijn om ons te herpakken…….