Almkerk JO11-3 – Arkel JO11-2 3-5

Vandaag, 7 oktober, staat onze 3e competitiewedstrijd alweer op het programma en niet zomaar eentje. We moeten aantreden tegen de koploper dus dat betekent dat we er vol tegenaan zullen moeten. In de kleedkamer worden de laatste tactische aanwijzingen gegeven door de trainers Peter, Henri en assistent trainer van deze week Edwin.
Het is winderig en guur buiten dus de spieren moeten goed worden opgewarmd. Op dat moment weten we nog niet dat onze scheidsrechter een gezellig avondje heeft gehad in de Soos dus de warming up duurt wat langer dan gepland. Na bijna een half uur gewacht te hebben is hij daar dan eindelijk en kan de wedstrijd beginnen.
Stijn neemt de aftrap en begint brutaal aan zijn eerste solo richting het doel van Arkel. Zijn schot beland in de handen van de keepster. De eerste waarschuwing is gegeven! Almkerk is scherp en heeft het beste van het spel. Na een paar minuten neemt Almkerk dan ook verdiend de leiding. Sem komt alleen voor de keeper maar passt de bal slim naar Levi die er nog beter voor staat, 1-0. Keurig samenspel! Almkerk blijft de betere ploeg en er volgen nog een paar kansen maar die gaan er niet in. Arkel probeert wat terug te doen maar Kevin staat een prima partij te keepen in het doel van Almkerk. Ook Timo en Jasper staan goed te verdedigen en houden het achterin goed op slot. Even wat onoplettendheid zorgt ervoor dat Arkel toch de gelijkmaker kan binnen prikken, 1-1. Almkerk lijkt wat van slag want niet lang daarna verdwijnt een voorzet van Arkel wat ongelukkig bij de eerste paal in het doel, 1-2. Hierna gaat het spel wat op en neer en zijn de ploegen gelijkwaardig. Bij een hoekschop van Arkel tikt Stijn de bal met de hand weg: penalty. Maar Kevin staat als een beer te keepen en bokst de bal uit het doel. Even later weet Sem uit een rommelige situatie voor het doel van Arkel de gelijkmaker te scoren, 2-2. Dit is ook gelijk de ruststand.
Na de rust gaat het spel wat op en neer en zien we mooie combinaties tussen Stan, Thomas en Stijn. Er zijn wat kleine kansjes maar we hebben geen geluk en de doelpogingen gaan allemaal net naast of over. Arkel krijgt steeds meer controle over de wedstrijd. De keepster van de 1e helft staat nu in de spits en maakt via een rake kopbal de 2-3. Hierna loopt Arkel snel uit naar 2-5 en lijkt het gedaan. Zeker als de scheidsrechter al na 18 minuten in de 2e helft besluit af te fluiten. Daar zijn we het uiteraard niet mee eens en na wat geprotesteer wordt de wedstrijd toch weer hervat. In de laatste 7 minuten komt Levi nog een keer alleen voor het doel en schuift de bal keurig langs de keeper, 3-5. Hierna is het dan toch echt afgelopen. Jammer want met een beetje meer geluk had er toch wel wat meer ingezeten. Toch goed gespeeld jongens!! Volgende week nieuwe kansen als we uit spelen tegen Ke