Almkerk JO9-1 – VVAC JO9-1 3-4

Eindelijk wat tegenstand voor het JO9-1 team van v.v. Almkerk
Vanochtend om 08.45 uur stond de tweede competitiewedstrijd voor het JO9-1 team van Almkerk op het programma. Na nog geen wedstrijd te hebben verloren was het aan VVAC uit Ottoland de taak om het Almkerk lastig te gaan maken.
Om 08.45 uur klinkt het fluitsignaal van spelbegeleider René van Haaften. Direct is al duidelijk dat er vandaag inderdaad meer tegenstand geboden gaat worden. VVAC komt direct vol in actie. Almkerk is gelukkig alert en komt ook direct op gang. Uit een corner weet Mark de bal voor het doel van VVAC te krijgen, maar Lars kan helaas niet profiteren. Jonathan walst vervolgens door de verdediging heen van VVAC, maar loopt zich klem bij de keeper. Nog een voorzet van Mark op Jonathan, maar ook deze kans resulteert niet in een doelpunt. Thijs maakt een mooie actie, maar weet de vrijstaande Lars voor het doel net niet te bereiken. De beste kansen in de eerste minuten zijn duidelijk voor Almkerk.
Maar dan, een uitbraak van VVAC richting het doel van Almkerk. Onze verdediging wordt gefopt en de eerste de beste kans van VVAC is raak; 0-1. Maar, onze mannen hebben dit seizoen al vaker tegen een achterstand aangekeken en wisten zich tot nu toe hier steeds knap van te herstellen. Maar, VVAC blijft aandringen bij Almkerk die het zichtbaar moeilijk heeft met pro-actieve spel van VVAC. Net voor de eerste time out belandt de bal via Lane bij Jonathan. Uit het niets rost Jonathan de bal in het doel. Wat een pegel; de keeper heeft de bal nooit gezien. Almkerk weet de stand dus toch weer gelijk te brengen.
Na de time out en de nodige wissels, is het aan Almkerk om de kansen te blijven creëren en op voorsprong te komen. De nummer van 7 van VVAC heeft een goed schot in huis en weet Lucius een paar keer bijna te verrassen. Gelukkig is onze trouwe keeper alert en weet de schoten goed te pareren. Helaas volgt er toch een moment van onoplettendheid in onze verdediging en VVAC weet hier prima van te profiteren. Het is weer raak en Almkerk staat wederom op achterstand. Maar, onze mannen laten het er niet bij zitten en blijven knokken.
Niet lang daarna weet Jonathan de bal voor te geven op Stan die voor het doel klaar staat om de bal in het doel te peren. De aanname verloopt wat stroef en de kans lijkt verkeken, maar Stan herstelt zich goed en weet de bal alsnog knap in het doel te werken; we staan weer gelijk. Het fluitsignaal voor einde 1e helft klinkt en de mannen mannen mogen even gaan rusten in de kleedkamer, waar trainer Casper ongetwijfeld de nodige aanwijzingen zal geven om de overwinning eruit te slepen. De betere kansen waren zeker voor Almkerk en aangezien onze mannen tot nu toe hebben laten zien dat de tweede helft meestal beter is dan de eerste helft is er goede hoop op een overwinning.
De tweede helft begint direct weer met volop actie van beide kanten. Beide teams zijn echt aan elkaar gewaagd. Maar, Almkerk weet toch net iets meer druk te zetten voor het doel van VVAC. De bal belandt via Thijs bij Mark die de bal eigenlijk voor zijn rechtervoet wil. Maar, hij besluit met links te schieten en weet de keeper knap te passeren. Almkerk staat voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong; zo zien we het graag. Het blijft echter oppassen geblazen, want 1 doelpunt verschil is natuurlijk minimaal. Kort erna regent het kansen voor Almkerk en het lijkt wel een flipperkast voor het doel van VVAC. Roel schiet hard tegen de keeper aan, Stan schiet net naast en Mark schiet hoog over en in het zijnet. De bal wil het doel niet in, waardoor het toch een penibele 3-2 voorsprong blijft. De slotfase breekt aan nadat de laatste time-out heeft plaatsgevonden. Lane laat achterin zien dat hij echt niet bang is voor de kop grotere tegenstander en zorgt er regelmatig voor dat de aanvallers van VVAC niet bij Lucius in de buurt komen. In een van de duels waar Lane mee te maken krijgt, heeft hij zichtbaar pijn en het spel wordt even stilgelegd. Mooi om te zien hoe zijn teamgenoten direct naar hem toe gaan om te zien of hun verdediger wel OK is. Deze bloedfanatieke mannen zijn een echt team!
Toch ruikt VVAC dat er voor hun ook meer in zit en weet Almkerk in de laatste fase goed onder druk te zetten. Ze schieten op de paal een ook de onderkant lat wordt geraakt. Wat geluk voor Almkerk dus die zelf niet meer tot aanvallen komen. Dan gebeurt er waar voor wordt gevreesd; VVAC weet de stand op gelijke hoogte te brengen. Een gelijk spel is gezien het spelverloop wel verdiend dus het nu zaak om de 3-3 in stand te houden. In de laatste minuut valt er toch nog een doelpunt, maar helaas niet voor onze mannen. VVAC maakt er 3-4 van en kort hierna volgt het fluitsignaal. De eerste verliespunten moeten worden geïncasseerd voor het JO9-1 team. Hard gewerkt en een gelijk spel was zeker verdiend geweest.