Almkerk/Altena MO15 – Kozakken Boys MO15 5-0

Maandagavond 9 oktober 19.00.
Open minded en met verwachting begon de wedstrijd op het Almkerkse veld om de EM Cup op een gelukkig droge maandagavond. De Almkerkse meiden zetten gelijk goed in , en de eerste minuten bepaalden ze dat de wedstrijd overwegend gespeeld werd aan de zijde van de Kozakken keepster. Dat resulteerde al snel in een voorsprong van 2-0 binnen 10 minuten.
Vanuit een van de eerste aanvallen van Kozakken girls , werkte de goalie van Almkerk de bal weer snel en snoeihard over de middenlijn en voor de derde keer in korte tijd kwam er een pracht schot van afstand , wat jammer genoeg op de lat eindigde. De wedstrijd heeft een mooi tempo , af en toe wat fysiek duw en trek werk op het middenveld waar de middenvelders van Almkerk prima en snel samenspel lieten zien, en die over het algemeen corners voor de meiden van Almkerk eruit sleepten. De Kozakken girls keken in de rust tegen een 3-0 achterstand aan.
Na rust kwamen de dames uit Werkendam even iets terug en voerde de druk op de defensie van Almkerk op met snelle acties. Aan hun snelheid ontbrak het zeker niet, maar helaas voor de Kozakken girls stond de verdediging van Almkerk als een huis. De trainers spoorden de Almkerkse dames weer aan tot tempo en van afstand kwam daar een prachtige goal tevoorschijn die 4-0 op het scorebord zette. De tweede helft ging een poosje heen en weer, met wat kleine aanvallen en een afgekeurd doelpunt vanuit buitenspel voor de Werkendamse garde. Uiteindelijk besliste de spits van Almkerk dat het 5-0 werd uit een corner en hadden de meiden van St. AlmkerkAltena verdiend een mooie winst op zak.

Elske van ‘t Hoff