Almkerk JO11-2 – Beesd JO11-1 2-3

Eindelijk was het dan zaterdagmorgen zover, spelen tegen Beesd-JO11-1, de koploper in de pool. Onze jongens waren er helemaal klaar voor! Ongeduldig stonden ze op het veld. Maar het was toch nog even wachten, want er was nog geen scheidsrechter.

Gelukkig was na tien minuten ook de scheidsrechter er en kon de wedstrijd eindelijk beginnen! Het was al snel spannend, want Beesd kwam al snel voor het doel van Almkerk. Maar Anton hield het doel goed dicht. Vijf minuten later was het onze beurt! Via een pass vanuit het middenveld werd Coert aangespeeld die de bal goed voor het doel bracht, waardoor Jasper de 1-0 kon scoren en Almkerk op voorsprong kwam. Beesd hield echter de druk op Almkerk hoog, maar door goed verdedigend werk van Max en Tom maar ook Aaron was het lastig voor Beesd. Beesd kreeg mogelijkheden maar Anton hield ze uit het doel, zelfs even zonder handschoenen aan.
Almkerk wilde natuurlijk winnen dus ging er vol tegenaan. De ruimte om te scoren werd gevonden aan de linkerzijde. Gert-Jan kon daardoor de 2-0 maken. Nu was het zaak om de voorsprong te behouden. Maar Beesd was fel en ondanks het goed verdedigend werk van Ryan, Max en Tom kon Beesd even later toch de 2-1 maken. En zelfs net voor rust scoorde Beesd de 2-2.

Almkerk moest er dus tegenaan in de tweede helft. Na de rust kwam Almkerk moeilijk in haar spel en al snel scoorde Beesd de 2-3. Ook de vermoeidheid ging een rol spelen, maar Almkerk bleef volhouden en probeerde de moed erin te houden. Door een goede voorzet van Aaron kwam Coert weer voor het doel van Beesd, maar jammer genoeg lukte het net niet om te scoren. Ook Jasper waagde nog een poging, maar nee jammer genoeg ook mis. Ook Beesd bleef de druk hoog houden, maar onze jongens lieten niets meer door. En als de bal al richting doel kwam, kon gelukkig Anton deze redden. De stand bleef daardoor dus 2-3.

Nu tijd voor de penalty’s.
Onze jongens deden hun best, maar alleen Jasper en Tom scoorde.

Auteur: Truida.