v.v. Almkerk JO7-1 – Woudrichem JO7-1 6-2

Vandaag weer een goede oude vroege begintijd om van start te gaan met de zon heerlijk hoog in de lucht. Dit beloofde wat moois te worden!
De jongens waren voor de warming-up al goed warm gelopen met een aantal ronde om de kantine.
De jongens van Almkerk begonnen fel aan de wedstrijd, zette veel druk op de tegenstander Woudrichem. Door goed samenspel kwamen ze snel op voorsprong 1-0, deze openingstreffer kon Stef goed binnen tikken.
Maar ook Woudrichem kwam langs de zijde van Almkerk, maar deze doelpoging werd goed geblokt door Noah. Almkerk zette meteen de counter in en Noah maakte deze mooi af, 2-0!
Door de druk op de tegenstander te houden en veelvuldig overleg werd er toch aardig wat overgespeeld. Woudrichem kwam er toch een aantal maal door heen, maar dan kwamen ze Roy tegen die het doel goed in de gaten hield en verdedigde.
Almkerk was veelvuldig in de aanval maar dit resulteerde niet altijd in een doelpunt, zo trof Joppe de paal na een goed schot.
Door veel doorzettingsvermogen van Noah, gaf hij een voorzet op Stef en die maakte de 3-0.
Er werd zo fel gespeeld dat er hier en daar een overtreding werd begaan, een teckel meer op minder dat maakte ze niet uit. Almkerk wilde winnen vandaag! Ramon stond goed opgesteld voor het doel van Woudrichem, maar helaas net niet erin. Woudrichem hield de doelpoging tegen. Maar Ramon liet zich niet uit het veld slaan, hij heeft vele kilometers afgelegd om de bal steeds weer in de voeten van Almkerk te krijgen.
Bij de start van de 2de helft moest Almkerk even inkomen, Woudrichem had veel balbezit en dit veraste Almkerk. Maar door weer goede druk op Woudrichem te geven, resulteerde dit in een 4-0 door Noah.
Woudrichem had waarschijnlijk een goede peptalk gehad in de rust, want de doelpogingen vanuit hun zijde werden vergroot. Woudrichem schoot een keer op de paal en uiteindelijk ook in het doel. Stand 4-1.
Almkerk liet het er niet bij zitten, Roy bleef goed het doel verdedigen, Stef ging zelfs in de split om de bal te pakken te krijgen. Door de goede druk van Joppe en Ramon, tikte Stef zo de 5-1 binnen bij Woudrichem.
Joppe was iets te enthousiast en gaf Woudrichem geen tijd om de bal uit te nemen en scoorde de 6-1, deze telde daardoor helaas niet.
Almkerk was nog even beduusd van het feit dat dit geen doelpunt was, waarvan Woudrichem profiteerde met een counter 5-2.
Maar de jongens gaven niet op, ze bleven kansen creëren en Noah maakte dit met een goed schot mooi af 6-2.
Er volgde nog vele doelpogingen maar helaas gingen die net mis of was Woudrichem deze goed aan het verdedigen. Eindstand is blijven staan op 6-2.
Almkerk heeft hard gewerkt vandaag en de winst is zeker verdiend, met dank aan deze toppers: Stef, Noah, Ramon, Roy en Joppe