Kerkwijk J011-3 – Almkerk J011-3 (1-10)

Wat een prachtig begin van de herfstvakantie, een weekend met vooruitzicht op 25 graden.
Deze week staat kerkwijk op het programma, Waar ?……….Kerkwijk ligt vlakbij brunchem.
Vorige week hebben we met 3-5 verloren van Arkel, de conclusie was dat dit een onnodig verlies was, het zou voor de jongens een opsteker zijn als deze wedstrijd eens gewonnen werd.

Stipt om 09.00 uur start de wedstrijd, de tegenstander gaat gelijk van start, de ouders houden hun adem in, wat brengt deze wedstrijd ons.
Na enkele minuten van elkaar aftasten probeert thomas toch maar eens een schot op het doel, en wat blijkt? de keeper verkijkt zich op de bal 0-1.
Jongens blij, ouders blij. De spirit zit erin, als snel wordt het 0-2 levi, 0-3 sem, 0-4 levi, 0-5 stijn en 0-6 stan. Het mag gezegd worden het middenveld en voorhoede doet het afmakende werk, maar waar komt de opbouw vandaan? juist vanuit een uitstekend spelende jasper, timo en een solide sluitpost kevin.
Het fluitsignaal voor de eerste helft valt, en tevreden gaan we richting de kleedkamer en kantine. Tijdens de koffie wordt er door de ouders opgemerkt dat er een heel leuk Almkerk staat te spelen.

De tweede helft start, met een comfortable 0-6 denken onze spelers dat we er zijn, en dat klopt.
Thomas opent wederom de score 0-7, maar al snel een tegendoelpunt van kerkwijk 1-7.
Onze spelers bestoken de tegenstanders met trucs die we normaal alleen bij tiki taka touzani zien of op FiFA 18.
Een lust voor het oog om het vertrouwen bij onze jongens te zien groeien, er wordt overgespeeld, gescoord en er valt geen onvertogen woord.
Door deze factoren komt het resultaat zelfs tot 1-10, sem maakt de 1-8 thomas de 1-9 en levi de 1-10.

Jongens wat een fantastische ochtend, we hebben genoten.

Een minpunt, de wasbeurt is deze week voor mij (Edwin Westerdaal), ik weet niet wie het zei “een snoekduik” De kleding is nog nooit zo vies geweest en mijn weekend staat dus in het teken van voorwassen, hoofdwassen, nawassen, centrifugeren, centrifugreren en ophangen. Maar ik doe dit met liefde zeker als we zo een mooi spel gezien hebben deze ochtend!

Ga zo door, samen sterk.