SJO/BZC’14 JO9-1 – Almkerk JO9-2 15-1

Woensdagavond 25-10-2017 2e ronde in de Zwaluwen Jeugdbeker
op Sportpark ’t Veer te Brakel.
Na 1,5 week zonder voetbal gingen we om 18:00 uur op weg naar Brakel voor de 2e ronde in de beker.
WOW een avondwedstrijd das toch best spannend, zouden ze daar wel van die grote lampen hebben….…..
Aangekomen in Brakel snel omkleden en onder leiding van de coaches gaan onze meiden en jongens op weg naar het veld. Na een korte warming up beginnen we aan de wedstrijd.

Anna is aanvoerster en begint met Jack in de wissel, Barry heeft het keeperstenue aangetrokken en gaat dus de 1e helft het doel verdedigen.
Almkerk mag de aftrap nemen en de spelbegeleider (tevens coach) van Brakel blaast op zijn fluit voor de start.
Al snel heeft Brakel de bal in hun bezit en de spits haalt uit, maar Barry weet de bal keurig te stoppen, we zijn wakker.
Het spel is in het begin wat rommelig en de teams tasten elkaar af, in de 4e minuut haalt een speler van Brakel uit en de bal belandt vol in het gezicht van Wesley, AUW dat doet pijn en hij wordt gewisseld voor Jack.
Brakel haalt nogmaals uit richting het doel, deze gaat gelukkig aan de verkeerde kant van de paal over de achterlijn.
In de 5e minuut weer een onbesuisde poeier van Brakel welke deze keer wordt opgevangen door het gezicht van Britt. Het is maar goed dat haar tand al los zat, maar hij zit nu nog wat losser en ook zij moet de wedstrijd even verlaten en wordt vervangen door Anna.
De spelbegeleider vermaant zijn spelers om het wat rustiger aan te doen en niet zomaar de ballen een harde knal te verkopen in welke richting dan ook.
Het spel gaat verder, een hoekschop voor Brakel welke netjes op het hoofd van de spits belandt. Barry weet deze te keren en keept zeer verdienstelijk.
Nu is Almkerk aan de beurt, via Rens komt de bal bij Twan die uithaalt, aaaah net naast.
Brakel komt weer op stoom, een hard schot wordt gekeerd door Barry, maar in de rebound is het raak 1-0 voor Brakel.
Hierna gaat het spel wat op en neer, Jack en Isa verdedigen prima maar Brakel komt steeds meer op stoom en is gewoon letterlijk en figuurlijk een maatje te groot.
Een voorzet van Brakel komt ongelukkig op de schoen van Jack, 2-0 voor Brakel. Jammer Jack, niks aan te doen kerel, je werkt superrhard.
Brakel loopt in mum van tijd uit naar 5-0. Het 5e doelpunt is een prachtige aanval met een mooie hoge voorzet welke wordt ingekopt door de spits.

RUST

In de rust heeft Britt het keeperstenue aangetrokken en maakt Barry zijn opwachting in het veld.
Het gaat verder waar de 1e helft gestopt was, eenrichtingsverkeer richting het doel van Britt.
Toch komt ook Almkerk er soms verrassend uit, er wordt overgespeeld maar dan wordt de bal net iets te ver voor ons uitgespeeld zodat Brakel er weer tussen zit, die verdediging staat als een huis.
Barry komt oog in oog met de keeper, haalt uit en………. aaah de keeper weet hem net voor de lijn te pakken, jammer.
Brakel loopt gestaag uit naar 15-0, maar dan komt Twan erdoor, vrije scoringskans maar wordt van achter gevloerd door een Brakelse verdediger, FUUUUT de spelbegeleider fluit, penalty voor Almkerk.
Twan gaat zelf achter de bal staan en koelbloedig werkt hij de bal links van de keeper het doel in, YESS de eretreffer is gemaakt. 3 seconden later klinkt het eindsignaal.

Britt, Isa, Anna, Barry, Twan, Wesley, Jack en Rens hebben allemaal keihard gewerkt, maar we zijn op waarde geklopt.
Later bleek dat de spelers van Brakel allemaal 2e jaars zijn, dus is de uitslag ook wel weer begrijpelijk.

Weer wat geleerd en op naar zaterdag, uit tegen Woudrichem JO9-2.

Elbert van Bijnen