VVAC 2 – Almkerk 2 0-1 (0-0)

Jeroen Plomp goudhaantje in Ottoland………….
Na twee nederlagen met te veel tegengoals was het voor Almkerk 2 zaak om in Ottoland tegen VVAC 2 de organisatie weer goed neer te zetten tegen een ploeg die net als Almkerk de punten zeer hard nodig heeft om niet in de degradatie zorgen te geraken. VVAC 2 is een team die vorig seizoen keurig op de vierde plaats was geëindigd in de eerste klas dus van enige onderschatting mocht geen sprake zijn bovendien is Almkerk 2 niet in de positie om welke tegenstander dan ook maar te onderschatten.
Almkerk 2 had in de week voorafgaand aan het treffen op Sportpark “De Put” een fikse tegenvaller moeten incasseren want nadat een aantal weken geleden op de training keeper Bouke Steenbekkers een blessure had opgelopen kwam deze week de melding dat spits Pieter Straver in de afgelopen wedstrijd tegen GRC’14 een scheurtje in zijn pols had opgelopen en de komende 6 weken met zijn pols in het gips in de lappenmand moet plaatsnemen, gelukkig was er ook een meevaller te noteren want de naam van Hans Keller mocht voor het eerst dit seizoen op het digitale wedstrijd formulier worden ingevuld. De ervaring die Hans met zich mee brengt is een welkome bonus voor de jonge ploeg van trainer Erwin Verheij.
Om exact half één maakte scheidsrechter De Roo een begin aan de wedstrijd met grote belangen voor beide teams waarbij een opvallende speler in voorhoede van VVAC stond opgesteld, voormalig Almkerk doelman Aljan Dekker mocht gaan proberen om zijn oude club de das om te doen maar de achterhoede die vandaag bestond uit Hans Keller, Gijs van het Hof, Corné Kant, Janno Swart en keeper Robin van Wijk wenste hier niet aan mee te werken en stond vandaag als een huis. Slechts enkele malen wist VVAC gevaarlijk te worden maar alle verdedigers bleken vandaag in uitstekende vorm te steken en de 0 die vanaf het begin van de wedstrijd op het scorebord prijkte zou daar niet vanaf komen. Aanvallend gezien waren de kansen ook niet heel talrijk al was de keeper van VVAC zeer attent toen Jeroen Pomp in de eerste helft een schietkans kreeg, dit was één van de weinige keren dat Jeroen los kon komen van zijn directe tegenstander in de eerste helft.
De tweede helft met een ver inzakkend VVAC dat Almkerk liet voetballen en zelf loerde op de counter leverde meer spektakel op, in de 64ste minuut leverde Milan Schreuders een uitstekende bal af op Jeroen die alleen op de doelman van VVAC kon afgaan en geen fout maakte 0-1. Vanaf dat moment voetbalde Jeroen met aanzienlijk meer zelfvertrouwen en lukte er veel meer dan in de eerste 64 minuten van de wedstrijd. Nadat opnieuw Milan een prima steekbal had afgeleverd op Jeroen zette Jeroen met een subtiele voetbeweging Tom Loobeek vrij voor de VVAC doelman maar tot ontzetting van alles wat Almkerk een warm hard toedraagt belandde de inzet van Tom op de paal en bleef de wedstrijd spannend. In de 80ste minuut leek de wedstrijd dan toch eindelijk beslist te worden toen Johnny Wilhelm attent reageerde en de rebound na een poeier uit de tweede lijn in het dak van het doel schoot maar de dubieuze grensrechter van VVAC had voor Almkerk een onaangename verassing in petto, helaas liet scheidsrechter de Roo zich overtuigen dat Johnny om het moment van schieten zich in buitenspel positie bevond wat absoluut niet het geval was. Nog was de wedstrijd dus niet beslist en VVAC probeerde er in de laatste 10 minuten nog maar eens een slotoffensief uit te persen. Gelukkig capituleerde de Almkerk defensie niet en werd de 0-1 door kei hard werken van de gehele ploeg verdient over de streep getrokken zodat er 3 zeer belangrijke punten konden worden bij geschreven.
Voor aanstaande zaterdag staat er voor Almkerk 2 geen wedstrijd op het programma maar op dinsdag 14 November mogen onze matadors het om 20:00 uur gaan opnemen tegen de kampioen van de laatste 2 seizoenen in de hoofdklas te weten ASWH 2, het gaat hier dan om een wedstrijd in de tweede ronde van het beker toernooi