Raamsdonk J011-1- Almkerk J011-3 8-3

Op het programma staat de wedstrijd tegen de jo11-1 van VV Raamsdonk.

Mede door de datum, 11e van de 11e , en de positie van de tegenstander in het klassement beloofde het een te gekke wedstrijd te worden.
11:15 klinkt het fluitsignaal op het schitterende kunstgrasveld van VV Raamsdonk wat geheel met belijning etc. is ingericht voor wedstijden op een half veld.

Helaas twee minuten later staat het al 2-0. VV Raamsdonk start gelijk fel en Almkerk wordt overrompeld door het snelle spel. Almkerk komt wel in bal bezit enkel is Raamsdonk dermate fel dat er geen tijd is om de bal aan te nemen, te kijken en over te spelen.

11:25 is het inmiddels 4.0 en Almkerk heeft de grootste moeite om op positie te blijven spelen.
Wel nemen de kansen toe, een afstand schot gaat net naast en uit een corner weten de spelers een schot op doel te lossen. Helaas wil de bal er niet in.

Een handsbal van Almkerk blijft onbestraft en de scheidsrechter laat door spelen. Raamsdonk weet uit een corner de 5.0 te scoren en Almkerk komt steeds meer in het spel waardoor de kansen toe nemen.
Uit een vrije trap i.v.m. een handsbal van Raamsdonks scoort Almkerk de 6.1.

Tijd voor de rust.

In de kleedkamer wordt lekker een glaasje limonade gedronken en worden de hoofdzaken nog eens besproken:
-Overspelen
-Op positie blijven
-Felheid (De beuk erin)

Na de rust weet Raamsdonk niet wat hun overkomt. Het lijkt alsof er een ander team van Almkerk staat. Er wordt fanatiek gevoetbald, snel overgespeeld en de druk op het doel van Raamsdonk neemt toe.
Voor iedereen het weet staat het 6.2.

De bal komt nagenoeg niet op de helft van Almkerk en uit een corner weet Almkerk net niet nog een doelpunt te scoren. Mede door het mooie overspel van de spelers van Almkerk volgt de 6.3.

De ingooien vanaf de zijlijn gaan niet naar wens van de scheidsrechter en moeten meerdere malen opnieuw worden gedaan. De spelers laten zich hierdoor niet van de wijs brengen en de felheid blijft.
Raamsdonk kan nog 1x scoren en maakt de 7.3.

Door een overtreding wordt er nog een vrije trap genomen en wordt de eind stand 8.3.

Kortom, een spannende wedstrijd waarbij Almkerk in de eerste helft heeft moeten wennen aan het spel van de tegenstander. Gelukkig heeft het zich in de rust herpakt waardoor Almkerk heeft laten zien wat ze waard zijn.

Een team waar we trots op kunnen zijn.