VVAC MO13-1 – ST Almkerk/Altena MO13-1 2-0

Gaat Almkerk eerste punten van de competitie pakken in Ottoland?

De meiden van de MO13 hebben tot nu toe een moeizaam seizoen. Helaas wist het team nog niet te winnen, maar dichtbij een overwinning was het al meerdere malen. Vandaag staat de ontmoeting met VVAC uit Ottoland op het programma. VVAC staat 6e in de competitie, maar in een eerder oefenduel verloren de meiden maar nipt met 0-1 wat net zo goed een 1-0 had kunnen zijn.
Nadat alle speelsters hun plekje op het veld hebben gevonden, fluit de scheidsrechter voor het beginsignaal van de wedstrijd. Het is iedere keer weer knap met welke inzet de meiden aan de wedstrijd beginnen. De eerste minuten zijn zeker voor Almkerk en er wordt direct druk gezet voor het doel. Tot echte kansen leidt dit niet, maar VVAC is gewaarschuwd. Almkerk is vastberaden vandaag punten te pakken.
Na ongeveer 10 minuten gaat het spel meer gelijk op. VVAC komt ook regelmatig op de helft van Almkerk om richting het 16 meter gebied te gaan. Laatste ‘man’ Sophie maakt gelukkig goed gebruik van keeper Floor waardoor ook VVAC niet echt gevaarlijk wordt.
Bij de achterlijn van het doel van VVAC weet Mara een corner te verdienen. Caro neemt een goede hoekschop, maar zoals we het hele seizoen al zien, hebben de meiden niet veel geluk en belandt de bal niet in het doel. Kort erna wordt het spannend voor het doel van Almkerk; de bal gaat maar net voorlangs. VVAC wordt iets sterker, de achterhoede krijgt het zwaarder en Floor wordt regelmatig op de proef gesteld.
Al snel wordt door het meegereisde publiek geconstateerd dat de scheidsrechter aan een bril moet. VVAC maakt tot 2x toe hands, maar er wordt niet voor gefloten. Gelukkig weet Almkerk weer meer druk te zetten op VVAC wat resulteert in kansen voor Sanne en Suze. De stand blijft op 0-0, maar zonder tegendoelpunt de rust in geeft toch echt hoop voor de tweede helft.
Na de nodige wissels, staat Almkerk weer gereed op het veld om het VVAC lastig te maken. In de 3e minuut krijgt VVAC een kans en met een mooi schot wordt de bal hoog in het doel van Almkerk geschoten; Floor kan er net niet bij. Jammer, weer op achterstand. Maar Almkerk laat het er niet bij zitten en blijft knokken voor wat het waard is. Maar, het geluk dat Almkerk niet had bij de corners, dat heeft VVAC wel halverwege de tweede helft. De stand wordt op 2-0 gebracht. Ontzettend balen, zeker gezien het feit dat beide ploegen gelijkwaardig zijn.
VVAC maakt vervolgens weer hands en wederom fluit de scheids niet. Vanuit het Almkerkse publiek wordt luidkeels gezongen: ‘Pearl, Pearl, Pearl!!!’ Vreemd genoeg weet de scheidsrechter wel te fluiten als er 1x hands gemaakt wordt door Almkerk. Gelukkig gebeurt dit midden op het veld en ontstaat er geen gevaar. Het ziet ernaar uit dat Almkerk weer zonder punten naar huis gaat. Sanne krijgt in de laatste minuut een grote kans en schiet op het doel. Op de tribune wordt al luid gejuicht, want er gaat toch echt een doelpunt vallen. Maar, alsof er een magneet in de bal zit, rolt de bal net voor het doel langs; ongelooflijk. Het zit de meiden echt niet mee. Verlies is tot daar aan toe, maar een doelpunt had meer dan verdiend geweest.
Volgende week wacht tegenstander Wieldrecht waar we nog niet eerder tegen hebben gespeeld. Ook dit team heeft nog geen punten weten te behalen. Genoeg motivatie dus voor de meiden om er weer vol voor te gaan. Een eerste overwinning is ze meer en meer dan gegund.
Charlotte Tanis