Zwerver MO15-1 – ST Almkerk/Altena MO15-1 1-1

Spannende wedstrijd met een terecht gelijkspel voor de meiden van de MO15

Vol verwachting klopt ons hart. Het belooft een spannende wedstrijd te worden want we gaan op bezoek bij de meiden van de De Zwerver uit Kinderdijk. Wie weet dat we over de dijk heen kijkend de stoomboot nog kunnen spotten. Cadeautjes in de vorm van drie punten zijn altijd welkom….. Maar of dat er in zit is de vraag, ook de meiden van De Zwerver kunnen de punten goed gebruiken, ze hebben er net als onze meiden pas 3……

De laatste twee wedstrijden tegen de nummers 1 en 2 werden door onze meiden verloren. Maar vooral in de laatste pot tegen de koploper zat het met de vorm van onze meiden best goed. Er werd maar nipt verloren en ze laten met de week zien dat ze ‘groeien’.

Dus vol goede moed werd er aan deze nieuwe wedstrijd begonnen. Wel zonder Tamar, Isabella en Sterre, die er helaas niet bij konden zijn.

Even dachten we bij het zwembad te zijn, toen we in de verte een gele badmuts dachten waar te nemen bij de vlagger….achteraf gezien helemaal niet zo dom van Peter want de wind maakte het er niet lekkerder op langs de lijn.

De start was aarzelend, en De Zwerver zette onze meiden gelijk vast op eigen helft. Gelukkig werd de nul gehouden en ging onder luide aanmoedigingen vanaf de kant de bal steeds vaker de middenlijn over richting de goal van De Zwerver. Met die aanmoedigingen werd trouwens ook gelijk gespeeld…. wat een fanatieke supporters en coaches aan beide kanten zeg ?.

Halverwege de eerste helft viel dan ineens de bal een keer goed voor de voeten van Indy. Die zag dat Nienke er nog beter voor stond en ze gaf een perfecte assist waar Nienke wel raad mee wist. Met een mooie boogbal verdween de bal over de keeper tegen de touwen.

Maar ook De Zwerver liet zich zien. Bij een paar kansjes stond Marthe echter in de weg en zo werd de rust bereikt met een 0-1 voorsprong. We zagen een boeiende eerste helft waarin de teams goed aan elkaar gewaagd waren.

De tweede helft had ST Almkerk/Altena MO15-1 de wind tegen. Maar die waaide ineens zo hard dat De Zwerver er ook niet zo veel mee kon. Veel ballen werden te hard ingespeeld en hobbelden over de achterlijn. Toch viel er na 10 minuten spelen een klutsbal verkeerd en was Marthe kansloos op het schot dat in de verre hoek de goal in rolde.

De fase hierna werd het soms toch even billenknijpen, want er had zomaar nog een goaltje kunnen vallen. Gedurende de tweede helft herpakten onze meiden zich prima en kwamen er een paar keer gevaarlijk uit. Met een beetje geluk had de winnende aan onze kant kunnen vallen.

En zo werden na 40 minuten in de tweede helft de punten eerlijk verdeeld. Een sportieve wedstrijd waarvan sommige kou kleumende supporters het zelfs warm gekregen hebben.

Een dik verdiend punt gaat lekker mee naar Brabant! Volgende wedstrijd tegen de nummer 10 kunnen jullie het weer laten zien!

Esmee en Tonnie