Dongen J011-9 – Almkerk J011-3 (0-10)

Het was gisteren (25-11-2017) even spannend, want we missen vanwege blessures onze 2 spelers Levi en Stijn die rust moeten houden. Heel veel beterschap jongens!!!

Dus Henri had de lastige puzzel om ervoor te zorgen dat de wedstrijd toch nog door kon gaan. Na veel gebel en overleg, waren we allemaal erg blij dat Criss van de Water ons komt helpen. Criss hartstikke bedankt! Zo konden we toch nog met 7 spelers naar Dongen.

De eerste helft.

De wedstrijd gaat fel van start en al snel na de aftrap weet Thomas te scoren 0-1.
Niet lang daarna komt er een heel mooi samenspel van Stan naar Thomas die hem goed bij Sem weet te krijgen waardoor Sem de kans krijgt te scoren 0-2.
Dongen probeert aan de bal te komen maar Almkerk heeft veel meer balbezit. Er komt een corner voor Almkerk. Die poging gaat er niet in. Direct daarna nog een corner. Stan neemt m en schiet de bal prachtig richting Sem waardoor Sem hem er heel mooi in kopt dat brengt de stand op 0-3. Dongen doet wat pogingen maar Jasper, Criss en Timo maken het ze elke keer moeilijk, en als ze dan in de buurt komen bij ons doel, staat Kevin heel goed te keepen, en komt er geen bal langs hem heen.
Timo krijgt na een tijdje de bal voor zijn voeten en maakt van een afstand een prachtig doelpunt 0-4. Nog steeds zorgt onze verdediging voor ballen die goed naar voren komen en Jasper krijgt de bal bij Sem die hem weer afgeeft aan Thomas, Thomas schiet hem in het net en maakt zo de 0-5.
De keeper van Dongen mag zijn bal nog even het veld in schieten, maar dan klinkt het fluitsignaal van de scheidsrechter. Tijd voor de rust.

Na wat limonade voor onze jongens en koffie voor de ouders (want het is best koud), kunnen we weer beginnen aan de 2e helft.

Het begin is eventjes een beetje stroef, maar al heel snel voetballen we weer lekker in de buurt van het doel van Dongen, en het is opnieuw Thomas die scoort en de teller op 0-6 zet. Dongen komt ook af en toe richting ons doel maar steeds is Kevin er die ze eruit houdt. Er volgt niet lang daarna een zelfde combinatie als in de eerste helft van Stan naar Thomas naar Sem, waardoor Sem scoort 0-7.
Jasper, Criss en Timo zoeken elkaar steeds op en zorgen voor goed samen spel, waardoor Stan, Sem en Thomas goed worden aangespeeld.

Ineens weet Dongen even richting ons doel te komen en krijgt Kevin 3 pogingen op doel naar hem toe. Alle 3 de keren heeft hij mooie reddingen en dus kunnen wij weer richting het doel van Dongen. Daar maakt Jasper mooi gebruik van en hij zet te teller op 0-8. Dan gaat het qua doelpunten alleen nog maar verder omhoog. Sem maakt er 0-9 van en Stan maakt er met een hele mooie actie 0-10 van.

Het fluitsignaal klinkt, en we kunnen terugkijken op een mooie wedstrijd met een mooi resultaat! Goed gespeeld jongens!