Vuren JO11-2 – Almkerk JO11-2 5-2

Zaterdag 2 december 2017.

Om 8:00u verzamelen we met zijn allen om te vertrekken naar Vuren. Koude rillingen vanmorgen, niet alleen omdat het 2 graden onder 0 is, maar ook omdat we vandaag moeten aantreden tegen de gedoodverfde kampioen Vuren. Coert is er wel bij, maar speelt niet vanwege een blessure aan zijn arm, Anton is aanvoerder maar moet nog laten zien dat hij weer helemaal fit is.

Bij deze temperatuur doen de mannen geen warming-up, maar een less-colding-up en om 9:00u wordt er afgetrapt. Voor Vuren kan vandaag de beslissing vallen of ze kampioen worden en de vraag is niet of ze winnen, maar met hoeveel.

Jasper staat voorin, Aaron en Gertjan in het middenveld, Tom, Max en Ryan achterin en Anton in het doel. Het fanatisme van de Vurense achterban is van een ander niveau dan het onze en onze tegenstander wordt vanaf het eerste moment stevig aangeVurend, waarbij ze elkaar regelmatig erop moeten wijzen dit niet door krachttermen vergezeld te laten gaan.

Na 3 minuten komt Vuren voor ons doel maar Anton vangt en Tom speelt de bal weg. Na 5 minuten trapt Vuren op doel maar Anton werkt de bal naast het doel. Even later wordt het weer druk voor het doel, Anton weert af en iedereen verdedigt, maar het is onvermijdelijk dat Vuren scoort, waardoor we in de 6e minuut met 1-0 achter komen te staan. Almkerk laat zich echter niet uit het veld slaan en blijft sterk verdedigen. Zowel Anton als Tom hebben een topdag vandaag, Ryan is zoals altijd onze bulldozer en Max weet mee te doen om druk naar voren te zetten. De Almkerkse druk naar voren levert in de 14e minuut zelfs resultaat op: Max scoort en zet de stand op 1-1. Dat had Vuren niet verwacht van een middenmoter…

In de erop volgende minuten krijgt Anton het weer erg druk en zelfs Aaron staat achterin te verdedigen. De jongens weten talloze trappen op doel en corners af te weren, maar in de 23e minuut is het te merken dat Almkerk moe is van de druk en Vuren weet 2x te scoren, waardoor we met een 3-1 achterstand de rust in gaan. Tijdens de rust hebben Erik en Arjen hun handen vol om het moraal op te krikken, want met name het gejoel achter ons doel heeft irritatie gewekt.

De tweede helft begint weer met flinke druk van Vuren. Na 1 minuut gaat de bal naast het doel, een paar minuten later vangt Anton zijn zoveelste bal deze wedstrijd. Almkerk probeert toch druk naar voren te zetten. Ryan trapt een verre pass naar Jasper, maar helaas wordt de aanval gestopt. Als even later Vuren een corner neemt, wordt het door een ouderwets klutsballetje 4-1. De verbazing van Vuren is gigantisch als Almkerk nog steeds de koppies niet laat hangen, en in plaats daarvan toe moet zien hoe Jasper in de 8e minuut via de paal 4-2 scoort.

In de rest van de 2e helft gaat het redelijk gelijk op. Gertjan staat op de linkervleugel vaak goed vrij, waardoor aanvallen opgebouwd kunnen worden. Ryan speelt een aantal verre passes op Jasper. Max gaat mee naar voren zoveel hij kan. Aaron gaat er vol in en verdedigt ook veel mee voor het doel. Tom speelt flink wat ballen weg of stopt aanvallen. Anton heeft nog nooit zoveel ballen tegengehouden als vandaag. In de 24e minuut scoort Vuren nog 1x, waarmee de stand op 5-2 komt, wat tevens de eindstand is.

Bij Vuren gaan de partypoppers al af omdat ze inderdaad na deze wedstrijd zeker zijn van het kampioenschap, maar tjonge jonge, wat hebben onze mannen een giga-goeie wedstrijd gespeeld.

Zelfs bij de penalties laten ze zien wat ze waard zijn: Aaron is de enige die nipt mist, maar Max, Jasper, Ryan, Tom, Gertjan en Anton scoren allemaal.

En nu met een goed gevoel de warmte opzoeken en rap naar huis, om welverdiend te genieten van de rest van het weekend!