Almkerk JO11-3 – Dussense Boys JO11-1 2-4

Na een week van sneeuw, verwisselde kledingtassen en verdwenen koffieportemonees dan nu toch eindelijk weer een wedstrijd. Dit keer tegen de boys uit Dussen en wel voor de beker. Henri heeft vanwege blessures weer het nodige puzzelwerk moeten verrichten om een compleet team op de been te krijgen. We bedanken alvast Rowan, Silvester en Nick die ons vanuit de JO11-1 zijn komen versterken. Onze tegenstander stond eigenlijk bij ons in de competitie maar zijn na 1 wedstrijd een klasse hoger gaan voetballen. En dat is in de eerste 10 minuten ook wel te zien waarom. Almkerk komt er niet aan te pas. Dussen heeft veel snelheid en fysiek en lopen onze jongens voorbij. Een eerste afstandsschot verdwijnt pardoes in het Almkerkse doel en niet lang daarna een bekeken schuiver ook. 0-2 dus na amper een kwartier. Maar de stormloop van Dussen zakt na een kwartiertje wat af en ineens zijn er wat kansen voor Almkerk. Stan speelt zich handig vrij van zijn tegenstander maar zijn schot mist wat kracht en gaat ook net voorlangs. Maar dan is er ineens Nick die uit een duel de bal verovert en besluit uit te halen. Een keurig schot over de grond in de hoek, keeper kansloos, 1-2. En daarna Sem die de kans krijgt om te schieten maar besluit om eerst nog even een mannetje te omspelen. Zijn schot beland in de kruising en ineens is het weer een hele open wedstrijd, 2-2. Toch is het Dussen dat vlak voor het rustsignaal de 2-3 maakt uit een mooie voorzet.

In de tweede helft zijn de ploegen gelijkwaardig. Kevin is alert, Timo ruimt veel op en Tomas doet er alles aan om voorin druk te zetten. Kansen zijn er zeker maar de bal wil er niet in. Aan het einde van de tweede helft is het toch weer Dussen dat weet te scoren. Een strak genomen corner verdwijnt rechtstreeks in het doel, 2-4. Dit is ook gelijk de eindstand. Jammer jongens, het bekertoernooi zit er op maar goed gewerkt!!