ST Almkerk/Altena MO-15 bekeren door in EM cup

Nadat eerder de wedstrijd door winterse perikelen werd afgelast ging hij nu wel door. We reisden op woensdagavond richting Veen, alwaar er werd gevoetbald tegen Achilles Veen. Er was, voordat we vertrokken, wat vertwijfeling waar de auto geparkeerd moest worden. Iedereen was het erover eens dat je om deze tijd van het jaar in ieder geval niet op de kruising moet parkeren in Veen. Maar gelukkig beschikt Veen over een prachtige parkeerplaats van het al even prachtige complex. Jammer was dat de kantine gesloten was voor het in grote getale opgekomen Almkerks/Nieuwendijks publiek. Gelukkig kregen we van de vrijwilligers nog een bakje koffie. De meiden waren intussen aan de warming-up begonnen. Ze waren geconcentreerd bezig bij het afronden en alles leek erop dat de koppies wel goed stonden. De laatste puntjes werden op de i gezet door de trainers en de wedstrijd kon beginnen. Op de tribune was een vader echter nog druk bezig met het droogwrijven van de stoelen, omdat men bang was voor een “natte doos”, zoals hij zelf verwoorde. Na tien minuten kregen de meiden de eerste kans. Er zouden er nog vele volgen die avond. Het was wat rommelig de eerste helft en het was zoeken naar de openingstreffer. Die kwam er vervolgens door onze razendsnelle ‘terror koekoek’, Mara. Ze ging er weer eens razendsnel vandoor en schoot beheerst binnen, 0-1. Het spel speelde zich vervolgens op het middenveld af, maar toch wist Myrthe te scoren en was het 0-2, tevens de ruststand. Na de rust, die zonder koffie door de ouders werd genoten, omdat ‘ut zakske’ dubbel zat, was het Almkerk/Altena wat de klok sloeg. Myrthe scoorde, na goed storen van Mara, de 0-3. Er volgden nu meerdere kansen en de Veense keepster maakte een paar goede reddingen. Maar de meiden waren nu los. Isabelle scoorde de 0-4 met een mooi schot en onze ‘terror koekoek’ maakte er 0-5 van. De 0-6 kwam van, ja alweer Myrthe, die hiermee een hattrick scoorde. Hiermee was de eindstand bereikt. Marte, onze keepster in dat prachtige oranje shirt, hield dus de nul, tevens onze verdedigsters Amber, Isabella, Evi M., Evi K. en Tess. De middenveldsters Indy, Isabelle, Denise en Tamar verrichtten veel werk en zorgden voor aanvoer van onze voorhoede, waar Sterre voor veel dreiging zorgde, maar het net niet lukte om een doelpuntje mee te pikken. Dat gaat ongetwijfeld de volgende keer wel lukken. En zo zijn de meiden weer een ronde verder. Meiden bedankt voor weer een avond met voetbalplezier.

Door Hanno van Noorloos