ST Almkerk-Altena MO15-1 start matig in 2018

De voetbalvereniging in Tricht organiseerde op 6 januari 2018 een meidentoernooi dat de naam “Snerttoernooi” meekreeg. Een van de deelnemende teams was ST Almkerk-Altena MO15-1. Na een middag voetballen overtuigden de meiden van Erik de Bok en Peter van Dalen niet echt. In drie van de vier wedstrijden speelden ze met 0-0 gelijk tegen respectievelijk v.v. Tricht, MVV ’58 en SC ’t Gooi en tegen Focus ’07 werd met het kleinst mogelijke verschil verloren. En daarmee kreeg de toernooinaam naast de definitie van degelijk voedsel en erwtensoep toch ook iets van flut en lichtelijk waardeloos mee, want het ontbrak de meiden gedurende een deel van het toernooi vooral aan scherpte, een zuivere passing en jammer genoeg ook een stukje wil om duels te winnen.
Bij dit alles konden de meiden wel aanvoeren dat ze verre van compleet aan het toernooi begonnen. Mara belandde na wat bijzondere fietscapriolen daags na oud en nieuw in het gips en ook Nienke moest het spel vanwege een slepende blessure vanaf de kant volgen. Al met al leverde het vertoonde spel de trainers voldoende inspiratie op voor de trainingen van komende weken en waren de meiden, de meegereisde supporters en de oma en een tante van Indy de hele middag buiten. De bleke huidskleur van voor de start van het toernooi was rond een uur of vijf ’s middags van de wangen verdwenen en ingeruild voor een gezonde blos op de wangen.
Het ontbreken van spektakel op het veld werd echter ruim goedgemaakt door heel veel randzaken langs de lijn. Met name enkele ouders uit de Nieuwendijkse geleding waren vooraf niet gerust op een goede afloop. De voetbalclub uit Tricht is de laatste jaren niet de club waar ze warme herinneringen aan bewaren vanwege de definitieve degradaties van Altena 1 in wedstrijden tegen Tricht. Om de meiden wat op te peppen had een vader zijn lunchpakket voorzien van het nodige oranje fruit en alle ouders aangespoord om te stemmen op Julian Geelhoedt als maker van het mooiste doelpunt van het Proxsys zaalvoetbaltoernooi.

Het miste zijn uitwerking op het veld, maar niet langs de lijn. Vader Theo en moeder Elske waren tijdelijk samen onvindbaar, papa Hanno werd er blij van, moeder Annemarie legde via WhatsApp weer beslag op de meegesmokkelde winterwortel en in de overtreffende trap meldde vader Arwin dat hij gisteren in een tijdsbestek van half uur maar liefst 1500 calorieën had verbrand.
Positief was in ieder geval de rentree van Quinty. Voor de kerst nog geveld door longontsteking, maakte ze in de eerste week van 2018 haar rentree. Verdedigend stond ze haar ‘mannetje’ en dat geeft moed voor de voorjaarscompetitie. Voor aanvang daarvan spelen de meiden op 20 januari nog een onderling toernooi in het Verlaat in Almkerk.