Almkerk 2 – ASH 1 1-0

Almkerk 2 begint 2018 met zege op ASH 1

Nadat exact een week geleden was begonnen met de voorbereiding op de tweede seizoenshelft middels een trainingssessie op het kunstgras van het Dongemond Soccer Center in Geertruidenberg was het op zaterdag 13 januari tijd voor de eerste wedstrijd in het nieuwe kalenderjaar 2018. Om 14:00 uur was het de goedlachse en immer sympathieke coach Ron Laros die met zijn club ASH te gast was op het Almkerkse sportpark.

Almkerk 2 coach Erwin Verheij, die onlangs zijn contract met de blauw/witten met een jaar verlengde had voorafgaand aan de wedstrijd te maken met een flink aantal absenties, maar in een oefen periode is het voor een trainer ook wel prettig om ook eens andere spelers een het werk te zien, zo was er bijvoorbeeld een basis plaats ingeruimd voor JO19 spelers Twan van der Stelt en Nick Visser. Ook Dennis van der Pijl en Pieter Straver en Rick Tamerus mochten voor het eerst sinds lange tijd rekenen op een basisplaats. Op voorhand was het een beetje afwachten hoe de verdediging van Almkerk zich zou manifesteren tegen een eerste elftal, maar achteraf kunnen we concluderen dat de jonkies Rick Tamerus, Nick Visser en de iets minder jonge Dennis van der Pijl het uitstekend heeft ingevuld, onder leiding van good old Dinant van Drunen kwam ASH nauwelijks tot een uitgespeelde kansen en als er dan al eens een mogelijkheid voor ASH viel te noteren dan was het Bouke Steenbekkers die na zijn schouderblessure weer als vanouds het doel verdedigde, waarbij gezegd mag worden dat ook hij pas 18 lentes telt.

In een redelijk gelijk opgaande wedstrijd was er gedurende de eerste 45 minuten een licht veldoverwicht voor de manschappen van Erwin Verheij maar ook Amkerk 2 had moeite om kansen te creëren met name aan de eind pass valt nog wel wat te verbeteren. Na de thee kregen de toeschouwers in de eerste 20 minuten het beste voetbal van de wedstrijd voorgeschoteld. ASH werd vast gezet op eigen helft en kwam nauwelijks nog over de middenlijn het wachten was op de openingstreffer en die viel na een minuut of 17 spelen. Vanaf de rechterkant was het de vrijgespeelde Johnny Wilhelm die een op het oog iets te harde voorzet los liet, echter voorbij de tweede paal deed de ingevallen spits Pascal de Vries het enige juiste en dat was de bal terug koppen voor de goal waar de instormende Milan Schreuders met zijn linker voet, de keeper van ASH het nakijken gaf 1-0

Op dat moment was het een verdiende voorsprong voor Almkerk 2 en ASH leek rijp voor de slacht maar helaas lukte het Almkerk 2 niet om de marge te vergroten hoewel daar zeker de mogelijkheden voor aanwezig waren. Doordat het verschil slechts beperkt bleef tot één doelpunt bleef het tot het einde van de wedstrijd spannend want in de slotfase kreeg ook

ASH nog een grote kans, eerst raakten zij de paal na een geblokte kluts bal waarbij uitblinker Arjen Kant een rol speelde en vervolgens was het de ingevallen JO17 keeper Bart Vink die met een formidabele redding de 1-1 voorkwam, Bart heeft in de kleine 20 minuten die hij vandaag heeft mogen keepen een mooi visite kaartje afgegeven. Dit geldt trouwens ook voor de andere invallers Nick Kant (JO17) en Sander de Jongh (JO19) die in de tweede helft mochten invallen. De 1-0 werd over de streep getrokken en coach Verheij kon zeer tevreden terug blikken op deze eerste oefenwedstrijd van dit nieuwe jaar.

Na de wedstrijd werden er contacten gelegd om in de voorbereiding van het volgende seizoen opnieuw een oefen potje te spelen tegen de Algemene Sportvereniging Hellouw en het ligt in de lijn der verwachtingen dat het dan zal gaan om een wedstrijd in Gelderland.

Volgende week word de voorbereiding vervolgt tegen het eerste elftal van derdeklasser Herovina waar voormalig Almkerk 2 trainer Gertjan Potters de scepter zwaait en ook oud Almkerk goalie Jacco Pellikaan op de spelerslijst word verwacht, we trappen dan af om 14:30 uur in Almkerk.