Almkerk 2 – Drechtstreek 2 0-1 (0-1)

Almkerk 2 weer met beide beentjes op de grond……..

Na een korte winterstop met daarin mooie resultaten tegen een tweetal eerste elftallen stond vandaag de eerste competitie wedstrijd van dit jaar op het affiche met als tegenstander een ploeg die met een groot aantal doelpunten voor zich keurig in de subtop van de ranglijst manifesteert. In de laatste 2 wedstrijden voor de winterstop had Drechtstreek 2  evenzovele nederlagen geleden en door de goede serie die Almkerk 2 had opgebouwd was er op voorhand toch wel een geloof in een goed resultaat.

In het eerste half uur was er ook geen vuiltje aan de lucht want er werd in die fase door de Almkerkers weldegelijk een veldoverwicht opgebouwd. Gesteund door een ferme wind in de rug werden er ook een aantal behoorlijke kansen bij elkaar gevoetbald maar de verdediging van Drechtstreek wenste niet te capituleren en het lukte dan ook niet om de score te openen, waarbij gezegd moet worden dat bij een scrimmage de bal tot 2 maal toe van de doellijn moest worden gehaald nadat de keeper van Drechtstreek al gepasseerd was. De eerste aanval waarbij Drechtstreek 2 daadwerkelijk gevaarlijk werd was het wel meteen raak aan de andere kant van het veld. Balverlies rond de middenlijn leidde de ommekeer van de wedstrijd in vlak voor rust, via de linkerkant van het veld werd de bal vanaf de achterlijn voor het doel geplaatst en door een ongelukkige touché via de heup van routinier Dinant van Drunen viel de bal perfect voor een aanvaller van Drechtstreek en met een strak schot in de bovenhoek was er voor doelman Bouke Steenbekkers geen houden aan 0-1

Bij de manschappen van Erwin Verheij was de organisatie even uit het veld geslagen door deze onverwachte tegenvaller en nog voor scheidsrechter van der Pluim voor het rustsignaal had geblazen wist Drechtstreek 2 bijna de score te verdubbelen maar gelukkig voor Almkerk werd de niet heel makkelijke kans ruim naast geschoten.

In de tweede helft met Niels Hofstede als invaller voor de geblesseerd geraakte Milan Schreuders in de ploeg probeerde Almkerk 2 met man en macht om de gelijkmaker te forceren maar het spel werd er niet beter op. Te veel spelers haalde niet het (hoge) niveau wat in de voorgaande wedstrijden wel kon worden gehaald en uitgespeelde kansen vielen er niet of nauwelijks te noteren. Ook de factor geluk was aan Almkerk 2 niet besteed want een zuivere handsbal in het strafschopgebied ontging de scheidsrechter helaas waardoor een penalty door onze neus werd geboord met daarmee een mooie kans op de gelijkmaker.

In de laatste 10 minuten toen Almkerk va bank ging spelen ontstonden er voor het Drechtstreekse doel nog een aantal hachelijke momenten en nogmaals werd er een bal van de doellijn gehaald na een prachtige kopbal van Arco van As.

Hij wilde er gewoon niet in vandaag, daar kwam het in het kort op neer, een puntje was over de gehele wedstrijd gezien misschien best wel terecht geweest maar helaas mocht het niet zo zijn en kunnen we stellen dat Almkerk 2 weer met beide beentjes op de grond staat omdat het gewoon niet goed genoeg was vandaag.

Volgende week mogen de Almkerkers proberen om in en tegen Alblasserdam de goede draad van voor de winterstop weer op te pakken, helaas zal dat moeten gebeuren zonder Milan Schreuders die aan de wedstrijd een scheurtje aan het bot van zijn grote teen heeft overgehouden en voorlopig vanaf de kant zal moeten toekijken.