Alblasserdam 2 – Almkerk 2 4-0 (1-0)

Almkerk 2 gaat hard onderuit in Alblasserdam……..

Terwijl winterse buien een voorbode van een koude periode inluidde stond voor Almkerk 2 de return van de eerste competitie ronde op het programma in en tegen Alblasserdam. Waar op 23 september nog een knappe 2-0 zege was geboekt in Almkerk moest er nu een ferme nederlaag worden geslikt die wel verdient was maar ook een beetje geflatteerd.

Het begin van de wedstrijd, was in evenwicht met Almkerk dat probeerde om voetballend een bres te slaan in de defensie van Alblasserdam en Alblasserdam dat met lange ballen duidelijk een andere speelstijl hanteerde, zij loerden op een foutje en probeerden dan in de omschakeling snel toe te slaan. In de 17de minuut was het zover dat zo’n foutje werd gemaakt, dat gebeurde in de opbouw rond de middenlijn razend snel werd er omgeschakeld, de Almkerk verdediging stond niet goed opgesteld en de 1-0 kon worden afgedrukt. Een flinke domper voor coach Erwin Verheij, die met zijn team steeds meer moet gaan puzzelen omdat de lijst met geblesseerde spelers met de week langer lijkt te worden. Nog voor rust kon ook Pieter Straver aan die lijst worden toegevoegd, met een enkelblessure moest hij het veld verlaten.

Met het inbrengen van Tom Loobeek werd er na de rust een serieus veldoverwicht opgebouwd en er kwamen ook kansen, de grootste was voor Hans Keller die een rebound na een inzet van Ramon van Dalen tegen de paal aan werkte. Kort daarna was het Niels Hofstede die met een geweldige actie aan de linker kant van het veld een grote kans creëerde maar het laatste zetje kwam er net niet en zo was het na een kwartier voetballen in de tweede helft nog steeds 1-0 maar de 1-1 hing in de lucht. Helaas sloeg het noodlot kort daarna toe, want uit een messcherpe counter scoorde Alblasserdam plotseling de 2-0.

Almkerk 2 rechtte de rug en wenste zich nog niet gewonnen te geven en met Dennis van der Pijl als extra aanvaller in de punt van de aanval werd nu alles op alles gezet om de aansluitingstreffer te realiseren. Dinant van Drunen werd vanaf de achterste linie door gedirigeerd naar het middenveld en achterin moest er 1 op 1 worden gespeeld. Gelegenheidsspits van de Pijl kreeg nog een mooie schietkans maar helaas belandde zijn poging in de handen van de uitstekende keeper van Alblasserdam en daarmee hebben we ook meteen het laatste wapenfeit van de blauw/witten genoemd. Alblasserdam kon naar harte lust counteren en zou nog twee keer op vrijwel identieke wijze weten te scoren wat een keiharde 4-0 nederlaag zou opleveren voor Almkerk 2 wat ondanks de nederlaag hard bleef werken maar zonder punten, verkleumd van de kou naar Almkerk zou terug keren.

Volgende week tijdens de carnaval hebben de mannen van Verheij een weekje rust en is er tijd om deze teleurstellende periode een plekje te geven. Op 17 Februari mogen onze jongens dan gaan proberen in Dalem tegen GJS weer eens een driepunter te noteren.