Almkerk JO17-1 – Sleeuwijk JO17-1 4-0

Nadat 2 weken geleden een oefenduel tegen Almkerk JO19-1 was gewonnen, mocht Almkerk JO17-1 zaterdag de volgende test doen. De kampioen van de 2e klasse oefende namelijk tegen eersteklasser Sleeuwijk JO17-1. Leuk tintje aan het duel was het feit dat Sleeuwijk wordt getraind door John de Jong, die jarenlang in Almkerk trainer is geweest van deze groep.

In de beginfase was de wedstrijd, die in de stromende regen werd gespeeld, in evenwicht zonder dat er echte kansen kwamen. Toen het toch al gehavende Sleeuwijk even met 10 spelers op het veld stond, maakte Andres 1-0 na een diepe bal van Toon. Tegen 11 spelers maakte Andres vervolgens ook 2-0 en 3-0, beide keren na voorbereidend werk van Tycho. Dit was ook de ruststand.

Na de rust was er niet heel veel meer te beleven. Keeper Bart voorkwam nog wel twee keer een tegentreffer van Sleeuwijk. De jarige Levi zetten na een combinatie met Andres de 4-0 op het scorebord. Dit was ook de eindstand.

Opstelling Almkerk: Bart, Daan, Joep, Tim, Jesse, Luuk H, Jorg, Toon, Tycho, Nick, Andres, Levi, Andres, Luuk D. Vincent was afwezig.