Almkerk JO10-1 – Almkerk JO11-2 9-5

Om tijdens de lange winterstop wedstrijdervaring op te doen, is er een vriendschappelijke wedstrijd gepland tussen deze 2 ploegen uit Almkerk. Voor Jan Mario, die al enkele maanden mee traint, is het de eerste wedstrijd.

De jongens van JO11 kwamen meteen na het startsignaal in actie. De bal werd direct richting ons doel gespeeld. Onze jongens werden compleet verrast. In de uiterste poging een doelpunt te voorkomen, belandde de bal via onze eigen voeten in het doel. Echt pech! Nog voor de 1e speelminuut voorbij was, moesten we tegen een achterstand aankijken. De aftrap van de middenlijn werd snel genomen en toen zagen we een team in het veld staan. Er werd goed overgespeeld, gevraagd om de bal en met zijn allen werd gestreden om de gelijkmaker. Deze kwam al snel, in de 3e minuut. Daarna was het genieten van een prachtige pot voetbal. Er werd gestreden, goed overgespeeld en samengewerkt. Het was een lust om naar te kijken. Het werd 2-1, 3-1 en met 7-1 op de klok werd er afgefloten voor de rust.

Na rust was het JO11 die veel sterker begon en bij JO10 wilde even niets meer lukken. De passes belandde in de voeten van de tegenstander, samenspel bleef uit. Het doelpunt van de tegenpartij kwam niet als een verrassing. 7-2. Na miscommunicatie in het strafschop gebied bij de JO11 mochten wij een penalty nemen, die, helaas, rakelings de doelpaal aan de verkeerde kant passeerde. Een foute terugspeelbal zorgde zelfs voor 7-3.

De ouders langs de lijn begonnen zich af te vragen, wat er in de limonade  tijdens de rust heeft gezeten. Er stond een compleet ander team op het veld. Zo fantastisch als het spel in de 1e helft was, zo dramatisch was het nu. Na ruim 10 minuten spelen werd de 7-4 (terecht) opgeëist door de jongens van JO11.

Gelukkig voor ons kantelde toen de wedstrijd. De limonade was uitgewerkt en we werden weer alert en behulpzaam naar elkaar. De bal werd goed overgespeeld en met een schittert doelpunt werd het 7-4. Het vertrouwen langs de lijn kwam terug. De laatste 10 minuten was weer genieten voor spelers en ouders, coach en trainer. De eindstand werd 9-5 voor het J010-1 team.

Opstelling: Jan Mario, Jasper, Kevin, Levi,  Sem, Stan, Thomas, Timo