Achilles Veen JO9-2 – Almkerk JO9-2 8 – 5

Zaterdag 3 februari. Vandaag stond de eerste (vriendschappelijke) wedstrijd van 2018 op het programma.
Na een aantal weken rust, stonden onze jongens/meiden te trappelen van ongeduld.
Op het moment dat de eerste spettertjes zich aankondigden, vertrokken we vrolijk richting Veen.
Terwijl de kids hun wedstrijdbespreking hielden, warmden de ouders zich alvast op aan een lekker bakkie koffie.

Toen het blauw-witte elftal zijn aantrede maakte, kwamen wij (als ouders) tot de conclusie dat het was gestopt met zachtjes regenen.
Juist… het goot!
Gelukkig zijn we er dankzij de luizenmoeder achter dat je verschillende soorten ouders hebt.
Ouders die voorruit denken… zoals Inge en Marjan
En ouders zoals Elbert, en de Diana’s… die pas bij regen aan een paraplu denken.
Maar gedeelde smart is halve smart… en zo begonnen wij de wedstrijd, dicht tegen elkaar onder een paraplu.

Terwijl wij nog eens naar de weerapp staarden waren de kids al begonnen met de aftrap. Gelijk richting de goal van Almkerk. Helaas… Wesley was net te laat en daar was de 1-0.
De ruggetjes gingen recht, de koppies omhoog en na het fluitsignaal was het Almkerk wat de leiding nam.
Na wat tikkie-takkies en de voorzet van Twan, was het Barry die hem in het net schoot. 1-1
Na een gemist schot op doel was het wederom Barry die het net wist te vinden. 2-1
Terwijl Veen een poging deed om terug in de wedstrijd te komen, was het Wesley die als een tijger zijn doel bewaakte.
Na de 1-3 van Twan was het Veen dat de ruststand met de 2-3 en 3-3 bepaalde.

Rust:
Terwijl de kinderen een peptalk van trainster Jose en Mandy kregen, warmden wij ouders ons aan een tweede bakkie leut.

Ondanks de kou, begon Almkerk enthousiast aan de 2e helft.
Wesley had de keepers handschoenen overgedragen aan Anna.
Snel na het fluitsignaal was het Veen dat scoorde. 4-3
Hierna volgde de hattrick van Barry en na de 5-4 wist Wesley nog 1 maal gelijk te scoren. 5-5.

Ondanks de pogingen van Jack, Rens en Isa om Anna te helpen het doel te sluiten, wist Veen hem uiteindelijk nog 3 keer te vinden.
En terwijl Britt nog eenmaal de Veense verdediging voorbij dribbelde kon het helaas geen verschil meer maken voor de einduitslag. 8-5