GJS 2 – Almkerk 2 0-1 (0-0)

Almkerk 2 puzzel levert 3 punten op in Dalem……..

Toen om omstreeks 11:30 uur de heenreis richting Dalem werd ingezet zullen niet heel veel mensen gedacht hebben ”die komen straks met 3 punten terug naar Almkerk” toch bleek het tegendeel waar want nadat een Alblasserdamse scheidsrechter waarvan de naam me even is ontschoten om ca. 15:30 uur voor het einde van de wedstrijd blies stond er gewoon 0-1 op het scorebord en daar was niets op af te dingen. Almkerk coach Verheij, had met zijn stafleden Arie Schreuders (team manager) en Peter van Dalen (assistent trainer/coach) overuren gemaakt om ervoor te kunnen zorgen dat er een representatief elftal aan de wedstrijd kon verschijnen aan de aftrap van deze uiterst belangrijke wedstrijd.

De start van de wedstrijd was om onduidelijke redenen met een half uur uitgesteld, mogelijk had dit te maken met een stukje psychologische oorlogsvoering maar volgens insiders had het te maken met de vors die in de nacht voor de wedstrijd was neergedaald op het hoofdveld van GJS, maar de wedstrijd van deze tweede elftallen die hun staart roeren in de middenmoot van de eerste klasse B stond gepland op het kunstgrasveld van GJS dus vandaar dat er wat onduidelijkheden waren omtrent het uitstellen van de wedstrijd….

De lijst van afwezige spelers was na de blessures van Jeroen Plomp, Milan Schreuders, Niels Hofstede, Janno Swart, Dennis van der Pijl, Rick Tamerus, Gijs van het Hof, aan de vooravond van de wedstrijd nog uitgebreid met de zieke Hans Keller, daar kwam nog bij dat Ramon van Dalen (de gehele week ziek) niet okselfris aan de wedstrijd kon beginnen en ook Pieter Straver een privé behandeling had ondergaan, uitgevoerd door de fysiotherapeut  van onze ploeg Dinant van Drunen om toch maar te kunnen starten vanmiddag. Met een plekje in de basis mocht de 16 jarige Toon van Drunen debuteren vanmiddag en deze talentvolle linkspoot deed dit met verve, na 75 minuten mocht hij moegestreden plaats maken voor Nick Visser die normaal gesproken zijn wedstrijden speelt in de JO19 van Almkerk, op dat moment was ook de 17 jarige Nick Kant al in het elftal gebracht omdat de pijp bij Ramon helemaal leeg was.

Wel mooi om te zien dat deze jonge gasten zich zo manifesteren binnen onze vereniging en goed dat ze, deels gedwongen door afwezigheid van diverse andere spelers het vertrouwen krijgen van de coach maar ook van de rest van de groep, want daar valt of staat alles mee.

De wedstrijd vandaag was er eentje die bij benadering hetzelfde gevoel opriep als de wedstrijd die een tijdje terug tegen koploper WNC werd gespeeld ook toen werd er met 1-0 gewonnen en ook toen hadden velen dit niet verwacht. De eerste helft speelde Almkerk 2 uitstekend, diverse mooie aanvallen werden op de mat gelegd en aan niets was te zien dat hier een team stond wat aan vertrouwen had verloren na twee opgelopen nederlagen, tot drie keer toe lukte het niet om de score te openen waar dar zeker tot de mogelijkheden had behoord, Almkerk 2 kwam nog wel een keertje goed weg want ook GJS kreeg een grote kans maar van dichtbij werd de bal net naast geschoten wat inhield dat er met een 0-0 tussenstand kon worden gerust.

De tweede helft was de wedstrijd in eerste instantie wat meer in evenwicht en in de 52ste minuut werd deze open gebroken. Een overtreding lag hieraan ten grondslag, de perfect genomen vrije trap door Tom Loobeek (te zien op de facebook pagina van Almkerk 2) betekende de 0-1 en vanaf dat moment veranderde het spelbeeld enigszins. GJS gooide het tempo wat omhoog en nam het initiatief  maar de verdediging van Almkerk stond als een huis en er werden nauwelijks kansen weggegeven, keeper Bouke Steenbekkers speelde een foutloze wedstrijd en ook de backs Corné Kant en Arco van As samen met het centrale duo Matthijs van der Steen en Dinant van Drunen kwamen allen in aanmerking voor de titel “man of the match”

Vanuit het middenveld waar Arjen Kant zijn vorm weer helemaal te pakken heeft werd geknokt voor elke centimeter en ook de aanvallers Johnny Wilhelm en de ingevallen Sem Verlee verzaakten niet, de overwinning kwam geen moment echt in gevaar, bijna had Tom Loobeek zijn prima wedstrijd beloond met een tweede treffer, maar iets te gehaast schoot hij de bal naast het GJS doel en zo bleef het tot het einde spannend maar de 0-1 bleef overeind en een verdiende overwinning met de daarbij behorende 3 punten konden worden bijgeschreven.

Volgende week staat er een thuiswedstrijd op het programma want dan komt hekkensluiter Nieuw Lekkerland op bezoek, we trappen dan af om 14:30 uur