Almkerk JO17-1 – Madese Boys JO17-02 4-0

Zaterdag 10 maart mocht Almkerk JO17-1 eindelijk aan de competitie beginnen. Een competitie, waarvan de sterkte nog wat lastig in te schatten is. Dat geldt ook voor de 1e tegenstander: Madese Boys JO17-2.

In de aanloop naar de wedstrijd waren er wat personele problemen, maar er stond weer een prima elftal op het veld. Vanaf de eerste minuut was duidelijk dat er voor Madese Boys weinig te halen was. Nick opende de score na voorbereidend werk van Levi: 1-0. Niet lang daarna werd het al 2-0, opnieuw door Nick en op aangeven van Andres. Almkerk speelde verzorgd voetbal en legde de ene na de andere mooie aanval op de mat.

Toen Andres 3-0 scoorde na een pass van Jorg, was de wedstrijd al beslist. Zeker toen diezelfde Andres 4-0 maakte na een actie van Levi. Er was nog geen half uur gespeeld, dus dat beloofde een monsterscore te worden. Tot de rust werd er niet meer gescoord.

Na de rust bleek dat er gemakzucht in het team was geslopen. Er werden overbodige trucjes uit de kast gehaald en dat kwam het spel en zeker de effectiviteit niet ten goede. Het was Almkerk dat bleef aanvallen, maar gescoord werd er niet meer. Met de eindstand van 4-0 kon iedereen leven. Met de nonchalance en het onnodige balverlies echter niet, dus daar zullen de trainers ongetwijfeld mee aan de slag gaan.

Volgende week staat een uitwedstrijd bij Right ‘Oh JO17-1 gepland.