Peursum MO15-1 – ST Almkerk/Altena MO15 1-4

Zaterdag 10 maart 2018 stonden we om half negen klaar om te vertrekken naar de voetbalvereniging Peursum in Giessenburg. Na een aantal weken niet te hebben kunnen voetballen is dit vandaag onze 1ste competitiewedstrijd, het was een mooie ochtend het zonnetje scheen volop. We hadden maar 1 wissel voor vandaag dit kwam door ziekte en blessures.
Om 10 voor 10 klonk het start signaal de meiden van Peursum speelden in het rood de wedstrijd was nog maar net begonnen en een mooi paas op Indy zorgde al binnen 5 minuten voor de 0-1.
Opnieuw werd de aftrap genomen, het was een goed begin voor onze meiden de bal ging over het middenveld richting het doel van onze tegenstander, Myrthe kwam voor het doel en schoot de bal deze belande bij de keepster in haar handen. Vanuit het middenveld kwam de bal bij Nynke deze werd doorgespeeld naar Indy ze nam de bal mee naar voren vanaf de linker kant van het veld schoot ze de bal op het doel en daar was het volgende doelpunt 0-2.
Na een aantal minuten kwam de spits van de tegenstander richting ons doel ze had een mooi schot, maar onze keepster had ook een mooie redding en hield de bal tegen.
Na een prachtige uittrap van onze keepster kwam de bal in het midden van het veld daardoor ging de bal steeds heen en weer tussen de twee teams. Na 35 minuten gespeeld te hebben werd Peursum steeds beter en zakte St Almkerk/Altena wat in, daardoor kwam de spits van Peursum aan de bal en rende richting ons doel met een mooi schot schoot ze op het doel, de bal werd tegen gehouden door onze keepster.
Ruststand 0-2.

De tweede helft is begonnen de meiden van Peursum waren gelijk erg sterk ze waren in balbezit. De bal ging heen en weer tussen de teams, toch kwam de bal na vijf minuten spelen richting het doel van onze tegenstanders en Indy schoot de bal via binnen kant paal een doelpunt en daar was de 0-3.
Na de aftrap kwam de bal richting Sterre ze speelde deze op Indy en daar kwam weer een mooi doelpunt uit dit was de 0-4 voor de meiden.
Opnieuw werd de aftrap genomen de meiden van Peursum gingen met de bal richting het doel van Marte de spits van Peursum kwam alleen op de keepster af ze kwam haar doel uit, het was 1 op 1 de spits van de tegen stander scoorde hun eerste doelpunt het was 1-4.
Eindstand 1-4
Denise en Gera.