Almkerk 2 – VVAC 2 2-3 (0-3)

Almkerk 2 is nog niet uit de winterdip………..

Waar het de bedoeling was om de weg omhoog weer in te slaan, stond er na 90 minuten voetballen keihard 2-3 op het scorebord en we kunnen gerust stellen dat dit totaal onnodig was.

In de eerste 45 minuten van de wedstrijd zakte het elftal van Erwin Verheij totaal door de ondergrens heen en ondanks dat er nog best een paar grote kansen werden gecreëerd profiteerde het, met alle respect, matige elftal van VVAC optimaal van de door Almkerk 2 geboden ruimte en wist het tot 3 keer toe de trekker over te halen.

Deze ruime achterstand bleek achteraf net te groot om in de tweede helft nog te repareren al kwam Almkerk 2 nog dicht bij een puntje,  helaas viel de aansluitingstreffer uit een strafschop te laat en werd er kort na de 2-3 afgefloten door de warrig leidende Zeeuwse scheidsrechter die er van 2 kanten een rommeltje van maakte.

Voorop gesteld het was zeker niet aan de scheidsrechter te wijten dat Almkerk 2 een beroerde eerste helft speelde, daarvoor mogen de Almkerkse Matadoren zelf in de spiegel kijken wat dat betreft hoefde niemand, iemand iets te verwijten. Toch vielen er rake woorden in de kleedkamer en de tweede helft liet een totaal ander beeld van de wedstrijd zien, vol overgave en met de nodige passie werd de aanval gezocht wat al snel tot de 1-3 leidde die na een assist van Pieter Straver door Johnny Wilhelm werd aangetekend.

Helaas duurde het tot in de blessuretijd voordat er opnieuw gescoord werd uit de eerder vernoemde strafschop en wederom was het Johnny die hiervoor verantwoordelijk was 2-3.

In de tussenliggende periode lukte het niet om het grote veldoverwicht in goals uit te drukken, en daarmee mag gerust gezegd worden dat het niet mee zat ook maar geluk moet je afdwingen en om dat te realiseren was er in de eerste helft duidelijk een verkeerd signaal afgegeven.

Volgende week zijn we te gast in Giessen waar de derby tegen GRC14 2 op het programma staat. Tegen de nummer 2 van de ranglijst zal er dan uit een ander vaatje getapt moeten worden, om de nare smaak van deze nederlaag weg te spoelen.