Right ‘Oh JO17-1 – Almkerk JO17-1 2-0

Terwijl door de sneeuw en de kou bijna alle wedstrijden waren afgelast, mocht Almkerk JO17-1 toch in actie komen. En wel in de topper tegen Right ‘Oh JO17-1. De tegenstander was net als Almkerk kampioen geworden in de najaarsompetitie 2e klasse en daarom was het bij voorbaat een interessante wedstrijd. De jongens van Almkerk hadden zich goed voorbereid op de barre omstandigheden en begonnen prima aan de wedstrijd. Na 30 seconden was meteen de eerste grote kans voor onze JO17-1, maar helaas ging de bal voorlangs.
Omdat Right ‘Oh in de 1e helft wind mee had, was de thuisclub wat meer in de aanval. Tot echte kansen leidde dat niet, al moest keeper Bart nog wel even alert zijn op een diepe bal. Opvallend was het keiharde spel van Righ ‘Oh, dat werd toegestaan door de scheidsrechter. Op zich is dat helemaal niet erg, maar er zijn grenzen. Met name ‘nummer 3’ ging als een dolle tekeer en zijn acties zouden tot botbreuken hebben geleid, als scheenbeschermers niet verplicht waren geweest. De beste speler van Right ‘Oh, een snelle vleugelaanvaller, was ook de meest sportieve en hij gaf bij zijn medespelers aan dat ze op moesten houden met natrappen.
Na een half uur kwam de thuisclub op voorsprong. Na een kluts op het middenveld kwam de bal, gedragen door de wind, achter onze verdediging terecht. Een aanvaller van Right ‘Oh profiteerde daarvan en schoof de
1-0 binnen. In de 10 minuten daarna kreeg Almkerk enkele fantastische kansen op de gelijkmaker, maar de stand bleef 1-0 tot de rust.
Na de pauze had Almkerk wind mee en dat resulteerde meteen in enkele mogelijkheden. Het was helaas Right ‘Oh dat scoorde na een snelle counter. Kansen kwamen er daarna nog genoeg voor Almkerk, maar er werden ballen van de lijn gehaald, de paal stond in de weg en de keeper was niet te passeren. Ook de thuisclub kreeg kansen bij uitvallen, maar gescoord werd er niet meer.
Helaas werd de wedstrijd ontsierd door de vele grove overtredingen van Right ‘Oh. De eerder genoemde ‘nummer 3’ mocht na diverse ‘aanslagen’ met slechts geel even uitrusten. De assistent-trainer van Almkerk werd uit de dug-out gestuurd, nadat hij zich druk maakte over het gebrek aan daadkracht door de scheidsrechter. In de slotminuut van het duel was Andres het laatste slachtoffer van een schop van achteren, op beeld vastgelegd door de trainer.
Had Almkerk daardoor verloren? Nee hoor, want Right ‘Oh is een prima elftal dat deze overtredingen helemaal niet nodig heeft om wedstrijden te winnen. Volgende week mag Almkerk JO17-1 een thuiswedstrijd spelen, want dan komt VCW JO17-1 naar Almkerk.
Opstelling Almkerk: Bart, Jesse, Daan(tje), Joep, Luuk H, Daan, Jorg, Nick, Toon, Andres, Aron, Tycho, Luuk D, Levi.