De Zwerver MO15-1 – ST Almkerk-Altena MO15-1 2-2

Samenwerkende meiden van MO15 knokken zich verdienstelijk naar een punt tegen De Zwerver

Nee, het zou niet makkelijk worden in Kinderdijk. Dat vertelden de begeleiders van ST Almkerk-Altena voor aanvang van de wedstrijd De Zwerver MO15-1 – ST Almkerk-Altena MO15-1. Tamar in de ziekenboog. Evi aan de rekstok en Evy kampend met de weeën van een snuffelstage. En wat doe je dan als begeleidingsteam? Dan pep je de overgebleven meiden zo op dat ze in staat zijn om een voor aanvang van de wedstrijd een onoverbrugbare achterstand weg te werken. Want qua wissels stond het al 4-1 voor De Zwerver en toen was er nog geen minuut gevoetbald. En als je alles gaat geloven wat je van tevoren denkt, komt het niet goed. Dat gegeven werd aangepakt door Peter van Dalen en Erik de Bok en met goedkeuring van de altijd stoïcijnse Maarten Veth voetbalden de meiden zich naar een 2-2 stand. Over de hele wedstrijd gekeken een terechte uitslag, al waren de meiden uit Almkerk en Nieuwendijk in de tweede helft sterker dan hun opponenten (v).
De eerste helft was duidelijk voor De Zwerver. Wennen aan een onbekende positie, niet goed aansluiten en soms wat onnauwkeurig zijn in de passing zorgde ervoor dat het eerste bedrijf van de wedstrijd vooral op de helft van Almkerk-Altena plaats vond. De druk op het doel van Marte was enorm, maar door keihard werken werd schade heel lang voorkomen. Toen een op het oog houdbaar schot nog net van richting werd veranderd, was dat voldoende voor De Zwerver om aan de leiding te komen.

bty

In de rust pepten De Bok, Van Dalen en Veth hun meiden op en dat was vanaf de aftrap te zien. Met passie werden duels aangegaan en gewonnen en dat zorgde na schitterend voorbereidend werk van Mara voor de verdiende gelijkmaker van Myrthe. De koek was daarmee niet op. De Zwerver herstelde zich en er ontstond een boeiend spektakel dat alle kanten op kon. Aanvankelijk leek het gezamenlijke meidenteam van Almkerk en Altena het potje uit te halen, want door het harde werken van Indy, Isabelle, Denise en Nienke op het middenveld zorgden Mara en Myrthe voor het nodige gevaar voor het doel van de dames uit Kinderdijk. De 1-2 kwam op het bord door een eigen doelpunt van De Zwerver, maar enkele minuten later moesten Esmee, Isabella, Amber en Sterre het antwoord schuldig blijven op een messcherpe aanval.
Met de 2-2 kon iedereen leven. Het begeleidingsteam van Almkerk-Altena was tevreden over de werklust en veerkracht van ‘hun’ meiden, die niet bij de eerste de beste tegenslag in de slachtofferrol vielen. De begeleiding van de assistent-scheidsrechter, die liefkozend ‘Onze Theo’ werd genoemd, was uitermate content met het gedrag van hun pupil, die zijn proefverlof zonder enkelband en medicatie voorbeeldig doorstond. Hij vlagde een foutloze partij en die glimlach. Die kreeg niemand van zijn gezicht. En dan kun je maar één ding concluderen. Voetballen is op deze manier een hele leuke sport.
Hopelijk geven de meiden hier op maandag 26 maart een passend vervolg aan. Om 20.00 uur wordt in de kwartfinale van de EM-cup in Almkerk tegen Sleeuwijk gevoetbald.