Almkerk J010-1 – GJS J010-5 5-4

Vandaag stond de tweede competitiewedstrijd op het programma van dit voorjaarsseizoen. Het team voor vandaag was compleet (kevin, Jonathan, Jasper, Sem, Thomas, Timo, Jan Mario, Levi en Stan) en we speelde een thuiswedstrijd tegen het J010-5 team van GJS. Een prachtige dag voor een potje voetbal.

Nadat de spelers elkaar een hand hadden gegeven, het fluitsignaal van de scheidsrechter klonk, ging de wedstrijd van start. Al vrij vroeg in de wedstrijd werd het erg gevaarlijk voor het doel van Almkerk en wist GJS middels een goed afstandsschot het eerste doelpunt te maken (0-1). Vervolgens werd heel beheerst door VV Almkerk overgespeeld en ging het redelijk gelijk op. Maar echt tot kansen kwam het niet. Duidelijk was te zien dat Jasper het onderhand wel genoeg vond het tijd vond dat er een doelpunt gescoord moest gaan worden. Toen hij dan ook de bal aangespeeld kreeg ging hij vanaf zijn positie rechts achter richting het doel van de tegenstander. Na een aantal tegenspelers voorbij te hebben gespeeld kwam hij toch gevaarlijk dicht in de buurt van het doel van de tegenstander. Trainer/ leider keken elkaar nog aan… het zal toch niet waar zijn… En ja hoor Jasper schiet op het doel en hij zit (1-1). De passie en vechtlust komt weer helemaal terug in het team. Er wordt goed overspeeld, een-tweetjes gemaakt en stan speelt de bal van rechts naar links richting Levi, Levi speelt Thomas aan die met een mooi schot de 2-1 scoort. Ohh jeetje de spanning stijgt weer want 3 tegenstanders stormen op het doel van Almkerk af en een stevig schot wordt afgevuurd op ons doel. Gelukkig weet Kevin knap de bal tegen te houden en een tegendoelpunt te voorkomen. Met 2-1 stand gaan we de rust in.

Na de rust is de eerste kans voor Stan die nadat hij door Jonathan mooi aangespeeld is vanaf het middenveld richting het doel gaat. Ook Stan weet de bal mooi tussen de palen te krijgen (3-1). En kan het niet op, timo verdedigd super en weet regelmatig een aanval van GJS te stoppen. Timo geeft een lange bal van achteren naar voren richting Thomas en vervolgens maakt Thomas het volgende doelpunt (4-1). Jan Mario wordt een aantal keer door Stan aangespeeld. Jan Mario lukt het om voorbij een aantal tegenstanders te komen maar helaas wordt de bal door de verdedigers van GJS weggewerkt.

Maar wat gebeurt er nu… de aandacht lijkt wel te verslappen bij Almkerk. Foutjes worden gemaakt die onnodig zijn. En tja vervolgens regent het opeens tegendoelpunten en voordat we het weten is het opeens 4-4.

Gelukkig weet Almkerk zich te herpakken en de spanning stijgt tot ongekende hoogte…. Het leek wel of dat er meer coaches langs het veld stonden dan spelers in het veld……

De laatste 5 minuten zijn aangebroken en Almkerk vecht als leeuwen om geen tegendoelpunt te krijgen en de bal het liefst nog een keer in het net te krijgen bij de tegenstander. Sem krijgt de bal aangespeeld en weet voor het doel te komen en schiet de bal Keurig in de juiste hoek en hiermee blijven de drie punten in Almkerk. Eindstand 5-4. Wat een super spannende en leuke wedstrijd.